הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לא אינפלציה ולא הגירה: האמריקאים מודאגים בעיקר מהמנהיגות החלשה
רבים מתושבי ארצות הברית רואים בממשלה כחלשה, וטוענים שהיא מהווה כ"בעיה החשובה ביותר איתה מתמודדת" המדינה כיום, זאת יותר מנושאים אחרים שתפסו את המקום הראשון בשנה שעברה

האמריקאים טוענים כי הם מודאגים יותר מחוסר המנהיגות של הנשיא ביידן ושל הקונגרס, מה שלדעתם מהווה את הבעיה הגדולה ביותר במדינה - יותר מהאינפלציה ומשבר ההגירה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

סקר שנערך על ידי מכון Gallup מצא כי 21% מהאמריקאים רואים ב"ממשלה\מנהיגות חלשה" כ"הבעיה החשובה ביותר איתה מתמודדת" ארצות הברית כיום. מדובר בעלייה של שישה אחוזים מהשנה שעברה, כאשר אז הנושא תפס את המקום השלישי. 

בשנת 2022 האינפלציה והכלכלה היו הנושאים המובילים, 16% כל אחד, ואחריהם הממשלה עם 15%, משבר ההגירה עם 8 אחוזים, והפילוג בין אזרחי המדינה שהדאיג שישה אחוזים מהנשאלים. 

אך השנה, החששות של האמריקאים מעתיד הכלכלה ירד ב-6 נקודות ל-10 אחוזים, האינפלציה שעוד מורגשת ירדה באחוז אחד, ומשבר הגבול וזרם המהגרים עלה בשלוש נקודות, ל-11 אחוזים. כמות האמריקאית שהביעו את דאגתם מפני האיחוד במדינה נשאר זהה. 

הסקר נערך בין התאריכים ה-2 בינואר עד ה-22 בינואר, זאת במקביל לגילוי מספר ערימות של מסמכים מסווגים בביתו של הנשיא ג'ו ביידן, וכאשר בית הנבחרים הועבר לידי שליטה רפובליקנית.

אם להפריד בין הזהות הפוליטית של המצביעים, 24 אחוזים מהרפובליקנים אמרו ש"הממשלה\המנהיגות החלשה" מהווה בעיה גדולה יותר מאשר 18% דמוקרטים.

הרפובליקנים ממשיכים ותופסים את האינפלציה והכלכלה, שניהם 18%, כבעיות העיקריות אחרי הממשל, ולאחר מכן 6% טוענים שהירידה במוסר, אתיקה ומשפחה מדאיגה אותם. 

סדר העדיפויות של הדמוקרטים הוא: האינפלציה (11%), הכלכלה (9%), ענייני הגזע (9%), אחדות המדינה (8%) והסביבה (6%).

גם התפיסה הכוללת על הכלכלה האמריקאית נבדקה בסקר, כאשר 45% רואים בכלכלה כענייה, 38% כהוגנת ו-15% חושבים שבארה"ב יש כלכלה טובה. רק 2 אחוזים טוענים לכלכלה מצויינת. אבל 72% מכלל המצביעים חושבים שהמצב הכלכלי ילך ויחמיר, בעוד ש-22% חושבים שהיא תשתפר.




0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE