הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מצא מקלט בפלורידה? נשיא ברזיל לשעבר מבקש להאריך את הויזה שלו
בזמן שהרשויות בברזיליה חוקרות את האירועים האלימים על מוסדות המדינה מצד תומכיו, ולחץ מופעל על הנשיא ביידן לגרש אותו מהמדינה - ז'איר בולסונארו הגיש בקשה לויזת תייר

נשיא ברזיל לשעבר ז'איר בולסונארו, שנמצא בפלורידה קצת יותר מחודש, הגיש בקשה להאריך את ויזת השהייה שלו בשישה חודשים - זאת בזמן שבברזיל חוקרים את מעורבתו בהתפרעות תומכיו, וכאשר הנשיא ג'ו ביידן נמצא תחת לחץ לגרש אותו מהמדינה. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

בולסונארו נכנס לארצות הברית ב-30 בדצמבר, בימיו האחרונים כנשיא תחת ויזה A-1 המיועדת לדיפלומטים וראשי מדינות. אלא שמאז הוא ירד מתפקידו לאחר שהפסיד בבחירות, מה שאפשר לו אשרה של 30 יום נוספים עד לקבלת ויזה חדשה או עזיבת המדינה.

הנשיא לשעבר, שאמר כי הגיע לפלורידה כדי לעבור הליך רפואי הקשור לכאבים ממושכים מאז שנדקר במהלך הקמפיין לנשיאות ב-2018, הגיש ביום שישי בקשה לאשרת שהייה כאחד האדם - תחת ויזת תייר, שתאפשר לו להישאר עוד שישה חודשים במדינה. 

 "אני חושב שפלורידה תהיה הבית הזמני שלו מחוץ לבית הקבוע", אמר אלכסנדר פליפה אלכסנדר, מייסד AG Immigration. "כרגע, עם המצב שלו, אני חושב שהוא צריך קצת יציבות".

 

(צילום: Getty Images)

 

כל זאת בזמן שהרשויות במדינתו חוקרות את האירועים האלימים בעיר הבירה ברזיליה ב-8 בינואר, כאשר תומכיו של בולסונארו תקפו את הקונגרס, את בית המשפט העליון ואת הארמון הנשיאותי, בטענה שהבחירות נגנבו. אירוע חריג שגרר גינויים ממנהיגים רבים בעולם, והושווה באופן מיידי להסתערות על הקפיטול של תומכי טראמפ לפני קצת יותר משנתיים.

כמובן שגם הנשיא ביידן גינה המתקפה האלימה, ומאז הוא נמצא תחת לחץ מצד מחוקקים דמוקרטים שדוחקים בו ובגורמים רשמיים לבחון את מעמדו של בולסונארו ולמעשה לבטל את הויזה שלו.

"אסור לנו לאפשר למר בולסונארו או לכל פקיד ברזילאי לשעבר אחר למצוא מקלט בארצות הברית כדי להימלט מהצדק על כל הפשעים שהם ביצעו בעת כהונתם", נטען במכתב עליו חתמו 46 מחוקקים. 

באותה הסתערות על המבנים המוסדיים, הרשויות בברזיל עצרו יותר מ-1,000 בני אדם בימים שלאחר התקרית. במקביל, בית המשפט העליון במדינה אמר שהוא יחקור את תפקידו של בולסונארו בעידוד המתפרעים. 

עורך דינו של הנשיא לשעבר אמר אז: "הנשיא בולסונארו דוחה בתוקף את מעשי הוונדליזם והשחתה של רכוש ציבורי שבוצעו על ידי המפגינים. מעולם לא היה לו שום קשר או השתתפות בתנועות חברתיות ספונטניות אלה שבוצעו על ידי האוכלוסייה".

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE