הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נשיאה רפובליקנית? ניקי היילי צפויה להכריז על קמפיין ל-2024
שגרירת ארה"ב באו"ם לשעבר, שכיהנה גם כמושלת דרום קרוליינה, רמזה בעבר על כוונותיה להתמודד על התפקיד העליון - אך הדיווחים האחרונים נותנים תאריך מדויק להכרזה על המהלך

ניקי היילי, מושלת דרום קרוליינה לשעבר ומי שכיהנה כשגרירת ארה"ב באו"ם, צפויה להכריז בשבועות הקרובים על השקת הקמפיין שלה לנשיאות 2024. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

היילי הרפובליקנית, שהייתה חלק ממשלתו של דונלד טראמפ, צפויה להצהיר על הכוונה שלה לעמוד בראשות המפלגה ולרוץ לנשיאות, באירוע שיתקיים ב-15 בפברואר בצ'רלסטון, דרום קרוליינה. 

אם אכן תכריז על כך, היא תהיה הדמות הפוליטית השנייה שהכריזה על ריצה לנשיאות בבחירות הבאות, זאת אחרי טראמפ שעשה זאת לפני כחודשיים. 

הדיווחים על רצונה להתמודד על התפקיד העליון של הבית הלבן אינם מפתיעים, שכן המושלת הרפובליקנית לשעבר כבר רמזה שהיא מעוניינת לרוץ, ואף הדגישה כי היא מעולם לא הפסידה. עם  זאת, בשלב מסוים היא אמרה שהיא לעולם לא תתמודד מול טראמפ.

אבל רק לפני מספר שבועות, היילי אמרה בראיון לרשת 'פוקס ניוז' כי היא חושבת שהיא תוכל להיות נשיאה טובה: "כן, אני חושבת שאני יכולה להיות המנהיגה הזאת. כמושלת, קיבלתי על עצמי מדינה פגועה עם אבטלה דו ספרתית, והפכנו אותה לחיית הדרום-מזרח. כשגרירה, לקחתי על עצמי את העולם כניסו לזלזל בנו, ואני חושבת שהראיתי למה אני מסוגלת".

 

(צילום: Shutterstock)

 

היילי בת ה-51 צעירה מטראמפ ב-25 שנים, ובמהלך אותו ראיון היא טענה שהגיע הזמן לדור צעיר יותר של מנהיגי וושינגטון: "כשמסתכלים על העתיד של ארה"ב, אני חושבת שהגיע הזמן לשינוי דור חדש. אני לא חושבת שאתה צריך להיות בן 80 כדי להיות מנהיג בוושינגטון. אני חושבת שצריכים דור צעיר שייכנס, יתקדם, ובאמת יתחיל לתקן דברים".

ונראה שטראמפ מעודד אותה לעשות כך. בסוף השבוע הוא סיפר לכתבים על שיחה שהייתה לו עם היילי לאחרונה: "היא התקשרה אלי ואמרה שהיא רוצה לשקול את זה, ואני אמרתי, 'את צריכה לעשות את זה'".

בשלב זה עוד לא ברור מה היקף התמיכה שהיילי יכולה לקבל, שכן טראמפ ומושל פלורידה, רון דה-סנטיס, נמצאים בראש רשימת המנהיגים להוביל את המפלגה הרפובליקנים, באחוזים צמודים מאוד. בסקר האחרון שפורסם בינואר, היילי קיבלה רק 3% תמיכה. 

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE