הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טרוריסט איראני נתפס בארה"ב לאחר שהסתנן דרך הגבול הדרומי
בן ה-29 הנמצא ברשימת מעקב הטרור של ה-FBI, הצליח להתחמק ממשמר הגבול האמריקאי אך במזל נעצר במהלך פעילות יזומה של מחלקת בטיחות הציבור של טקסס

רשויות אכיפת החוק בטקסס עצרו בגבול מהגר בלתי חוקי איראני, שלאחר בדיקת שמו ותאריך לידתו התברר כי הוא ברשימת המעקב אחר הטרור של ה-FBI. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

בזמן מחסום יזום של מחלקת בטיחות הציבור של טקסס (DPS) שהתבצע בשבוע שעבר באזור הבגול של ואל ורדה, הכוחות עצרו את אלירזה היידארי בן ה-29 - מה שבעצם אומר שהוא הצליח להתחמק מידי משמר הגבול ולהסתנן אל ארה"ב. 

היידארי הוברח בתא מהטען של רכב, שם היו עוד ארבעה מסתננים והמבריח עצמו. אז, הוא הועבר למעצר של משמר הגבול ומאוחר יותר נקבע כי הוא תואם את מסד הנתונים של רשימת הטרור של סוכנות החקירות הפדרלית.

רשת 'פוקס ניוז', שפרסמה את דבר מעצרו, פנתה ל-FBI לקבלת פרטים נוספים, אלא שהסוכנות אמרה שהיא לא מאשרת את הסטטוס של אף אחד ברשימת המעקב.

נשיא מועצת משמר הגבול הלאומי, ברנדון ג'אד, שיבח את עבודת הרשויות: "אלמלא עבודתם של המושל אבוט וה-DPS, אלירזה היידארי היה חופשי ברחובות שלנו ומחפש כיצד לפגוע בארצות הברית ובאזרחיה".

"היידארי נכנס לארצנו באופן בלתי חוקי והתחמק מתפיסה של משמר הגבול. זה נפל בידי DPS של טקסס לעשות את העבודה שלי, כי הנשיא ביידן ממשיך לשחק פוליטיקה עם הבטיחות והבטיחון של ילדינו, חברינו ושכנינו. מה שביידן עושה זה מסוכן, ותפיסתו של היידארי ע"י סוכנות אכיפת חוק לא פדרלית היא ההוכחה העדכנית ביותר". 

רשימת מעקב הטרטר (TSDB) מכילה מידע על זהותם של מי ש"חשודים באופן סביר" במעורבות בטרור או בפעילויות הקשורות לטרור. 

בחודש דצמבר לבדו, משמר הגבול עצר 17 בני אדם שהיו ברשימה, מה שהביא את סך החשודים מאז חודש אוקטובר ל-38. בכל שנת הכספים של 2022, נעצרו בגבול הדרומי 98 אנשים שנמנו ברשימת הטרור.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE