הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רחובות ניו יורק מתמלאים במהגרים - והתושבים כועסים: "שכירות של 2,000 בחודש כדי לראות את זה"
עשרות אלפי מהגרים הגיעו בחודשים האחרונים מהמדינות הדרומיות אל התפוח הגדול, ותושבי העיר מתוסכלים מהמצב שיצא משליטה ומהכספים שנלקחים מהם כדי לטפל במשבר

תושבים בניו יורק מתוסכלים מכך שבשנה האחרונה רחובות העיר מלאים במהגרים, שממשיכים לזרום באוטובוסים ממדינות הגבול הדרומיות. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מחוץ למלון ווטסון (צילום: Getty Images)

 

 

מספר תושבים התראיינו ל'דיילי מייל' לאחר שכוחות משטרת ניו יורק נקראו ביום שני למלון ווטסון במנהטן, שהוסב לצורך שיכון מהגרים, זאת בעקבות דיווחים שהמהגרים מסרבים לעבור למתקן דיור בברוקלין - ורבים מהם הקימו אוהלים בחוץ.

אח המתגורר רחוב של המלון, אמר לאתר החדשות כי העיר צריכה לגרש את אותם מהגרים, שחלקם שוכבים בשמיכות ושקי שינה ברחובות, מעשנים סיגריות ומריחואנה. 

"אני משלם 2,000 דולר לחודש כדי לראות את זה", אמר האח, שהזדהה רק בשמו הראשון, סטיבן. "יש לי ילדים בגין בית ספר. זה מגוחך".

מאז האביב האחרון, יותר מ-43,000 מהגרים הציפו את רחובות התפוח הגדול, כחלק מהמאבק של טקסס השולחת אוטובוסים מלאים במהגרים אל ערים דמוקרטיות, בהן גם וושינגטון ושיקגו. 

ראש העיר אריק אדמס נאלץ להתמודד במפתיע עם זרם המהגרים הגדול, והסב עשרות בתי מלון למקלטים זמניים, תוך כדי שימוש במשאבים עירוניים רבים אחרים. 

אלן רוברט, המתגורר בדירה עם אשתו ליד המלון ווטסון, תקף את העיר על כך שמלכתחילה העבירה את המהגרים אל המלון, ואמר שהרחובות הצפופים הפכו לדאגה ממשית לבטיחות התושבים. 

 

מחוץ למלון ווטסון (צילום: Getty Images)

 

הוא התלונן כי העיר "לא מסרה מידע לשכונה לפני שזה קרה. הם פשוט הפילו אותם כאן. לא אכפת לי לעזור למהגרים, אבל אכפת לי לעזור למהגרים שנכנסו ללא תיעוד - ועבור כל אחד מהם אנחנו צריכים לשלם חדר ללילה. באמת, כמה זה יוצא?".

אדמס פנה בדחיפות לממשלה הפדרלית בדרישה שתסייע במשבר שנחת על העיר. ואכן, וושינגטון אישרה הוצאה של 800 מיליון דולר כדי לעזור במשבר, אם כי הכספים מחולקים ומגיעים לערים אחרות ברחבי המדינה. 

אך מלכתחילה הסכום לא היה מספיק, ואם כל 800 מיליון הדולר היו מגיעים לניו יורק, העיר עדיין הייתה צריכה להוציא יותר כסף בעצמה כדי לטפל במשבר ההגירה. כך לפי ניתוח של רשת ABC7. 

סטיבן הטיל את האשמה העיקרית על הנשיא ג'ו ביידן והכישלון שלו בטיפול במשבר הגבול, וגם תקף את ראש העיר אדמס: 

"הם לוקחים את המהגרים לברוקלים, רק כדי להביא קבוצה חדשה של אנשים לכאן. כספי המיסים שלנו משלמים על זה. הם צוחקים על כל מה שעבדנו כל כך קשה במשך עשרות שנים. זה מגוחך", אמר.

תושבת נוספת שהתראיינה, אישה בת 61 שגרה סמוך למלון מאז שנת 1979, תיארה את המתרחש ברחובות כ"כאוס": "זה לא אמור לקרות. לא מחילים כאן כללים, למרות שצריך, כי זה מה ששומר על הסדר".

היא הוסיפה: "המהגרים לוקחים מאיתנו, מחלקים לזרים את העוגה ולוקחים את מה שמגיע לבן שלי כנכה. זה לא מתקבל".

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE