הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
המתקפה על בית הכנסת בניו ג'רזי: המשטרה עצרה חשוד בן 26
ניקולס מאלינדרטוס חשוד כי הגיע לבית התפילה בבלומפילד כמה שעות לאחר צאת השבת, וזרק בקבוק תבערה על דלת הכניסה. על אף האמונה שמדובר בפשע שנאה, לא בטוח שהוא יואשם בכך

צעיר בן 26 נעצר בחשד שהוא זה שהשליך בקבוק תבערה על דלת הכניסה לבית כנסת בניו ג'רזי, כמה שעות לאחר צאת השבת. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

ניקולס מאלינדרטוס, מקליפטון, נעצר ביום רביעי האחרון לאחר שהמשטרה מצאה במכוניתו בגדים התואמים לאלה של החשוד שתועד במתקפה על בית הכנסת טמפל נר תמיד שבבלומפילד. כך הודיעו התובעים הפדרליים.

"אף אחד לא צריך להרגיש שחייו נמצאים בסכנה בשל מימוש אמונתו", אמר התובע פיליפ סלינגר.

על פי החשד, וכפי שניתן לראות בתיעוד, בן ה-26 הגיע בסביבות השעה 3:20 בלילה של יום ראשון לבית הכנסת לבוש במסכת סקי שחורה, סווטשירט כהה עם סמל של גולגולת ועצמות ועם כפפות לבנות. אז הוא הדליק את בקבוק התבערה שהיה בידו, זרק אותו על בית התפילה - ונמלט רגלית.

הבקבוק התפוצץ אך לא גרם לנזק, ואיש לא היה במקום כך שלא היו נפגעים במקום. רק בבוקר, בסביבות 9:30, המתקפה התגלתה. 

המשטרה סרקה מיד את צילומי האבטחה, והבחינה שמכונית פולקסווגן שחורה חלפה בצומת סמוך 15 דקות לפני שהתוקף רעול הפנים זרק את הבקבוק. אותה מכונית נראתה שוב בכיוון ההפוך 10 דקות לאחר האירוע. 

 

 

ביום שלישי, השוטרים מצאו את אותה מכונית בקליפטון והצליחו לראות מבעד לחלונות בגדים שנראים דומים לאלה שלבש החשוד. הם מיד פנו לביהמ"ש ולמחרת הוציאו צו חיפוש, ואכן מצאו את הבגדים התואמים בתוך הרכב. 

וכך, מאלינדרטוס מואשם בשימוש באש כדי לפגוע ולהרוס בניין המשמש למסחר בין מדינתי, עבירה שהעונש המקסימלי שלה עומד על 20 שנות מאסר וקנס של 250,000 דולר.

אך למרות שמשטרת ניו ג'רזי מאמינה שהמתקפה היא פיגוע שנאה, עדיין לא ברור אם התובעים הפדרליים יבקשו כתבי אישום בפשעי שנאה. 

הרב מארק כץ מבית הכנסת טמפל נר תמיד, אמר שהם הצליחו לעמוד בפני מתקפת השנאה הודות לשדרוגי האבטחה האחרונים שמומנו על ידי המשרד לביטחון הפנים של ניו ג'רזי: "הצלחנו למנוע את הגרוע מכל מכיוון שבקבוק התבערה לא עבר את דלתות הזכוכית הקדמיות".

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE