הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סין מחזיקה בתושבת פלורידה כבת ערובה - בניסיון להגיע לבעלה
צו יציאה מסין הוטל על בת ה-51, שבעל כורחה גויסה למאמצי הממשלה הקומוניסטית לעצור את בן זוגה - בחשד לחתרנות נגד המדינה

ממשלת סין אוסרת על תושבת פלורידה לצאת מהמדינה ולהתאחד עם בעלה ושלושת ילדיה בארצות הברית - אלא אם בן זוגה יחזור למדינה במזרח אסיה ויעמוד בפני חקירה בגין חתרנות תחת המדינה. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

שי פאנג בת ה-51, ממנה נמנע לעזוב את שנגחאי במשך שישה חודשים, טוענת שהיא נלקחה כבת ערובה על ידי המדינה בגלל חשדות נגד בעלה, מוכר ספרים לשעבר יו מיאו בן ה-50.

יו היה המפעיל האחרון של חנות הספרים העצמאית שנגחאי, החנות ג'יפנג, שהחזיקה בין היתר בטקסטים פוליטיים ואירחה הרצאות של חוקרים ליברליים שחופש הביטוי שלהם נדחק תחת שלטונו של הנשיא שי ג'ינפינג. 

בשנת 2018, יו נאלץ לסגור את החנות שלו לאחר שהרשות המקומית סירבה להאריך את חוזה השכירות שלו.

בשנה שלאחר מכן, יו עבר לאורלנדו, פלורידה, שם הוא לומד עיתונות. הוא ואשתו הם בעלי ויזה לארצות הברית אך עדיין אזרחי סין, מעמד שמסמך עוד יותר את המאמצים של ממשל ביידן לטעון לשחרורה של שי. 

שי היא רק אחת מבין אינספור אזרחים או תושבים אמריקאים הכפופים למה שנקרא 'איסור יציאה' מסין ללא סיבה, בשיטה שהפכה למקובלת על ידי הלשטונות הסינים במאבק נגד התנגדות פוליטית. 

שי שלחה לאחרונה מכתב למשרד לביטחון הציבור של סין, אשר פורסם על ידי בעלה באפליקציית המדיה החברתית הסינית WeChat, שם היא אמרה שאין נגדה כתב אישום וכי היא שיתפה פעולה עם ניסיונות הרשויות להחזיר את בעלה. 

עם זאת, לבני הזוג אין שום ערובה לכך שבנותיהם התאומות בנות ה-18 ובנם בן ה-22 לא יישארו לבדם אם יו יחזור לסין, ושי עדיין תהיה תחת צו איסור יציאה. "אמרתם לי בבירור שאני חפה מפשע. כל עוד בעלי יחזור לסין לחקירה, אני אהיה חופשית לעזוב", כתבה. 

המכתב, שהוסר מהרשת החברתית הסינית כמה שעות לאחר שפורסם, סיבך עוד יותר את החקירה - כך אמר יו. 

שי נסעה לשנגחאי לפני כשנה כדי לטפל באמה החולה, ומאוחר יותר הייתה סגורה בעיר בעקבות מגבלות הקורונה הכבדות. היא הייתה אמורה לחזור לארה"ב ב-1 באוגוסט, אך יומיים לפני כן הרשויות הודיעו לה על איסור היציאה. 

היא ניסתה לעזוב בכל זאת ונעצרה על ידי משטרת נמל התעופה, שאמרה לה שהיא הפרה חוק הגירה ו"סיכנה את הביטחון הלאומי".

 

34% לא
66% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE