הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עתיד הדלק בארה"ב: האם המדינה עומדת לקראת מחסור?
על פי ניתוח של בלומברג, שנת 2023 לא תראה שיפור בתעשיית הדלק והחוף המזרחי של ארה"ב צפוי לספוג מכה קשה. אך מומחים אחרים שוללים תחזית זו, ואומרים שבמציאות של היום לא ניתן לנבא כל כך רחוק

מחיר הדלק בארצות הברית חווה רכבת הרים של ממש, משפל משמח ועד לזינוק כואב. ועם השנה החדשה, התקווה ליציבות מתפוגגת אל מול טענות המומחים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

האמריקאים ראו את שני הקצוות של הספקטרום עם מחירי הדלק, כאשר הם הגיעו לשפל עם ממוצעים של מתחת ל-2 דולר לליטר במהלך מגפת הקורונה, אך ביוני 2022 הם זינקו לממוצע של יותר מ-5 דולר לליטר. 

בעוד הדרישה גוברת, הפלישה של רוסיה לאוקראינה גררה סנקציות חדשות על הנפט והפילה אתגרים על רוב העולם. כעת דו"ח חדש צופה מחסור בדלק בקיץ הקרוב, בעיקר בחוף המזרחי - אם כי יש מומחים החולקים על הממצאים. 

בלומברג פרסם ביום שני כתבה המסבירה שכאשר האיסור של האיחוד האירופי על יבוא דלקים רוסיים ייכנס לתוקפו בהמשך החודש, אזרחי ארצות הברית ירגישו זאת - במיוחד אלה שבחוף המזרחי. 

על פי המאמר, אספקת הנפט בארה"ב היא כבר נמוכה, שלעתים קרובות היא מסתמכת על נפט מיובא כדי למלא את החסר. מכאן, בלומברג צפה לעלייה במחירי הדלק, שאם כן זה יעורר כובד כלכלי נוסף על האמריקאים ומתח עבור הנשיא ג'ו ביידן עם כניסתו למחצית האחרונה לכהונתו.

עם זאת, יש מומחים שלא מסיכים עם התחזית הזו. דובר AAA, אנדרו גרוס, אמר בראיון ל'ניוזוויק' שבהתייחסות למגמות הדלק, "מחסור" היא מילה טעונה, והדגיש כי מעולם לא היה מחסור בדלק בארה"ב. 

 

(צילום: Shutterstock)

 

הוא גם אמר שזה לא נכון לבצע תחזיות בשוק הגז, במיוחד לא חודשים קדימה. "פשוט אין סיכוי שאפשר לחזות מה הולך לקרות או לא לקרות שלושה חודשים קדימה", אמר גרוס. 

ראש מחלקת ניתוח הנפט של GasBuddy, פטריק דה האן, הסכים שאספקת הגז יכולה להצטמצם ככל שהשנה תתקדם, במיוחד בגלל האיסור של האיחוד האירופי, אבל הוא גם לא מיהר להניח שהמצב יגיע למחסור.

"אני חושב שבעוד שיש סיכונים שאספקת הדלק עשויה שוב להצטמצם באביב הקרוב, ככל שאירופה תתחרה יותר על האספקה שאמורה להגיע לחוף המזרחי, אין באמת סיבה להאמין שיהיה מחסור", אמר. 

"תווים כללים רבים יכולים לשנות את זה, אבל כמו בסתיו שעבר כאשר המצב נהיה הדוק ביותר עבור תזקיקים, כלי תקשורת רבים הזהירו מפני מחסור, אך החששות האלה מעולם התממשו. השווקים הם עמידים", הוסיף דה האן. 

בין אם מחסור או לא, מחירי הדלק עדיין בחזית הדאגות של האמריקאים. בלוג שפורסם ב-GasBuddy טען כי זה השבוע החמישי ברציפות שהמחירים הממוצעים עולים.

העלייה האחרונה הייתה בערך 10 סנט לגלון, כאשר מחיר הדלק הממוצע עמד על 3.50 דולר לליטר ביום רביעי. במהלך החודש האחרון, הממוצע זינק ביותר מ-33 סנט, ובהשוואה ללפני שנה, המחירים גבוהים בממוצע ב-14 סנט לגלון. 

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE