הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ביי דולר, שלום לזהב? ‏קניית הזהב של הבנקים המרכזיים ממריאה לשיא של 55 שנה ‏
‏ הביקוש הכולל בשנת 2022 היה הגבוה ביותר מזה למעלה מעשור, אמרה מועצת הזהב העולמית ‏

‏רכישות הזהב העולמיות זינקו ב-18% ב-2022 לעומת השנה הקודמת, כשהביקוש הגיע לכמעט חמישה טון מטרי, הכי הרבה מאז 2011, ‏‏כך מסרה‏‏ מועצת הזהב העולמית (WGC) ביום שלישי.

מגמת העלייה מגיעה על רקע ירידות משמעותיות בערך המתכת במהלך מגפת הקורונה‏.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ה-WGC מסר גם כי הבנקים המרכזיים העולמיים הגדילו את קניית הזהב במחצית השנייה של השנה, והוסיפו 1,136 טונות של מתכת בשווי כ-70 מיליארד דולר למאגרים שלהם, זאת לעומת 450 טון בלבד בשנה הקודמת.

בפועל, מדובר בקנייה השנתית הגבוהה בענף מאז 1967.‏

‏לדברי האנליסט הבכיר של ה-WGC, קרישאן גופול, חלק ניכר מהרכישות של הבנקים המרכזיים נבעו מהעובדה שהבוליון נתפס כנכס בטוח יותר בזמנים סוערים.

נכס הצפוי לשמור על ערכו למרות השינויים הגיאופוליטיים, בניגוד למטבעות הפיאט והאג"ח התנודתיים יותר.‏

‏"‏‏בסקר הבנקים המרכזיים שלנו, מה שנאמר לנו כסיבות להחזקה בזהב היו הביצועים שלו בעתות משבר, שהוא פיזור יעיל בלי סיכון נגדי. אם תסתכלו על השנה שעברה, גם על הסביבה הגיאופוליטית וגם על הסביבה המקרו-כלכלית, תראו שכל הגורמים האלה יחדיו מובילים לסיבות לקנות יותר זהב",‏‏ ציין גופול.

‏רוב רכישות הבנקים המרכזיים הגיעו משווקים מתעוררים, כולל סין, טורקיה ומצרים, שבאופן מסורתי מחזיקים בהיקפי מטילים נמוכים יותר מאשר בנקים מערביים אמר גופול.

עם זאת, "‏‏עבור בנקים מרכזיים מערביים, שלא קונים, כי הם כבר מחזיקים הרבה זהב, נקודת המפתח היא שהם למעשה לא מוכרים",‏‏ הוסיף.‏

ה-WGS ציין גם כי כמעט שני שלישים מהזהב שנקנו על ידי בנקים מרכזיים בשנה שעברה לא דווחו בפומבי.‏
4% לא
96% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE