הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רשמו לכם: זה תחליף החלב הבריא והטעים ביותר
יותר ויותר אנשים בשנה האחרונה בוחרים לוותר על החלב ולעבור לתחליפים שונים. הגיע הזמן לעשות סדר בנושא ולהבין מהו החלב שהכי מתאים לקפה, הכי טעים, ואולי החשוב ביותר - בריא ומזין. הנה כל הפרטים

כיום ניתן לראות כי השוק עמוס במשקאות דמויי חלב מיובאים ומקומיים החל ממשקאות סויה למיניהם, חלב שקדים, חלב אורז, חלב קוקוס, חלב שיבולת שועל ואף חלב מאגוזי לוז. לעתים גם צצים ברשת מתכונים יצירתיים לסוגי חלב צמחי כמו למשל משקה חלב על בסיס פרג שטוען לכתר כחלב הכי בריא שיש. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אז - מי תחליף החלב המנצח?

כשאנו באים לבחור משקה צמחי, חשוב בראש ובראשונה להשוות את הערכים התזונתיים. כך למשל תחליפים רבים מכילים מגוון רכיבים תזונתיים כמו: חלבון, שומן, סידן, ויטמין D, ויטמין A ועוד. תחליף החלב שנמצא הבריא והטוב ביותר הוא חלב הסויה.

חלב הסויה דומה לחלב פרה מבחינת ערכי החלבון, הפחמימות והשומן. כמו כן, ניתן למצוא חלב סויה המועשר בוויטמין D וויטמין B12. לעומתו, תחליפים אחרים אינם מספקים את הערכים התזונתיים שהסויה מספק, לדוגמא בכמות החלבון, הויטמינים, וכדומה. כך למשל בכוס חלב סויה מועשר 200 מ"ל מכילה 7-8 גרם חלבון, 4-5 גרם שומן ועוד ערכים חיוניים שמגיעים מהסויה עצמה, וכמו כן, כאמור, לעתים גם מועשרת בוויטמינים.

חשוב להבהיר לרבים שעדיין נמנעים מחלב סויה ומעדיפים משקאות חלב צמחי אחרים בשל חששות מצריכת סויה, כי נייר העמדה האחרון של משרד הבריאות בנוגע לסויה (2016) מפריך את החששות, ומצהיר כי מוצרי סויה הינם בטוחים בריאותית לשימוש על בסיס יומיומי.

איך בכל זאת מעלים את הערכים התזונתיים של המשקאות האחרים? ניתן להכין בבית ולהעלות את ריכוז המרכיבים הבריאים לעומת המים ובכך לתרום להעלאת הערכים התזונתיים. בנוסף, בשימוש בחלב צמחי על כל סוגיו, חשוב לנער היטב לפני השימוש. למשל כשמוסיפים לקפה, לעתים חלק מהרכיבים מתפרקים ל"פתיתים" ואז הקפה מקבל מרקם פחות מפתה לשתייה.

לסיום, כך תכינו חלב צמחי בבית בקלות

רכיבים:

1 כוס פולי סויה יבשים (ניתן להשיג בחנויות טבע)

מים

תמצית וניל

הוראות הכנה:

משרים את הפולים במים במשך 12 שעות לפחות. חשוב לשים המון מים כי הפולים מתנפחים

מסננים את הפולים המושרים, מעבירים לסיר ומכסים במים

מבשלים במשך 3 שעות עד לריכוך

מסננים את פולי הסויה ממי הבישול ומכניסים לבלנדר עם 4 כוסות מים

טוחנים היטב וניתן להוסיף מעט ממתיק, מלח, תמצית וניל וכד' לפי הטעם

מעבירים למסננת מרופדת בבד חיתול וסוחטים את החיתול לתוך קערה. הנוזלים שנסחטו מהבד הם חלב הסויה עצמו!

טיפ קטן לסיום: אל תזרקו את השאריות מהסינון - ניתן להכין מהן קציצות, לביבות, להוסיף לפשטידות וכד'.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE