הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סוף לקשקשים: 8 דרכים טבעיות לטיפול בתופעה
מה גורם לקשקשים להופיע? איך אפשר להתמודד עם התופעה הלא נעימה? החדשות הטובות הן שיש כמה דרכים טבעיות ופשוטות במיוחד שכל אחד יכול לעשות בבית. הנה הרשימה המלאה

קשקשים הם למעשה תאי עור מתים על הקרקפת. במצב חמור יותר, יכולים להופיע כתמים שומניים על הקרקפת ולהוביל גם לגרד. מדוע זה קורה? בין הגורמים להופעת קשקשים - נטייה לעור יבש, סבוריאה דרמטיטיס, רגישות למוצרי טיפוח לשיער, ולעתים אף פטריית עור שנקראת מלסזיה המתיישבת סביב בלוטות החלב בקרקפת וגורמת לדלקת בעור ולקשקשים מרובים. עם זאת, החדשות הטובות הן כי הטיפול בקשקשים קל יחסית.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנה כמה דרכים טבעיות וקלות להיפטר מהקשקשים:

הוסיפו לשמפו שלוש טיפות של שמן עץ התה

מדובר בשמן אתרי בעל תכונות אנטי פטרייתיות, אנטי ויראליות ואנטי דלקתיות רבות עוצמה. במחקרים שונים נמצא ששמן עץ התה היה יעיל בטיפול בפטריית מלסזיה, ובאחד המחקרים אף נמצא שהטיפול בקשקשים בעזרת שמן עץ התה היה יעיל יותר בהשוואה לטיפול אנטי פטרייתי שניתן במרשם רופא.

עסו את הקרקפת בשמן קוקוס

שמן הקוקוס ידוע בתכונותיו הבריאותיות לעור. הוא אנטי חיידקי, אנטי פטרייתי, ומשתמשים בו לא מעט במוצרים קוסמטיים שנועדו לשיפור מראה העור ולהזנת עור יבש בלחות.

איך עושים? מעסים את הקרקפת עם כמות של 3 כפות שמן קוקוס, ממתינים כשעתיים ושוטפים במים פושרים. השמן לא מסיר את הקשקשים אבל הוא מוסיף לחות ומקל על היובש, ופעמים רבות זה מה שתצטרכו, תלוי בחומרת המצב. בשימוש קבוע הוא עשוי גם למנוע הופעת קשקשים. רצוי לחזור על הטיפול פעמיים בשבוע.

מורחים את השיער בשמן זית

שמן הזית עשיר בנוגדי חמצון, הוא אנטי דלקתי ומשפר לחות ולכן עשוי להקל על הופעת קשקשים. כל מה שצריך לעשות הוא למרוח 2־3 כפות שמן זית על הקרקפת, מעסים היטב ועוטפים בכובע רחצה מניילון. משאירים על הראש למשך הלילה ובבוקר חופפים את השיער כרגיל. רצוי לחזור על הפעולה פעמיים בחודש.

נטרלו בעזרת סודה לשתייה

סודה לשתייה היא "תרופה" מהירה, זולה וזמינה לטיפול בקשקשים. לסודה תכונות אנטי פטרייתיות והיא פועלת כמו פיליניג עדין להסרת תאים מתים, מפחיתה גרד ויעילה לטיפול בקשקשים.

איך עושים? מרטיבים את השיער, מערבבים כפית סודה לשתייה עם מעט שמפו, מורחים על השיער הרטוב ומעסים את הקרקפת היטב. ממתינים כ־2 דקות ולאחר מכן חופפים את השיער כרגיל.

הימנעו מצריכת מזונות מעובדים

נסו לצמצם צריכה של לחם לבן, פסטות, עוגות, ממתקים, מזונות מעובדים, מאכלים מטוגנים ומשקאות ממותקים. מזונות אלה ידועים כמזונות מחמירי דלקת ומעודדי צמיחה של פטריות.

תגברו את התפריט היומי באומגה 3

חומצת השומן הזאת ידועה בתרומתה לבריאות הלב, המוח, מערכת החיסון וגם לבריאות העור. מחסור באומגה 3 יכול להוביל לעור ולשיער יבשים, ומכאן - להופעת קשקשים. נסו לאכול לפחות פעם בשבוע דג סלמון, פורל ומקרל, זרעי פשתן, זרעי צ'יה ואגוזי מלך. ניתן גם להגדיל את הצריכה על ידי נטילת תוסף תזונה של אומגה 3.

מזונות פרוביוטיים

לחיידקים הטובים שנמצאים במערכת העיכול שלנו יש תפקיד חיוני בפעילות מערכת החיסון, והם גם עוזרים לגוף להילחם בזיהומים פטרייתיים הגורמים לקשקשים. כך לדוגמה, באחד המחקרים נמצא כי נטילת פרוביוטיקה במשך 56 ימים הפחיתה באופן ניכר את חומרת הקשקשים במשתתפים.

איך? מתגברים את התפריט במקורות טובים לפרוביוטיקה - מזונות מותססים, כמו יוגורט, כרוב כבוש, קימצ'י, או נוטלים כמוסות פרוביוטיקה.

היצמדו לתפריט מאוזן ובריא

מעבר לטיפול בקשקשים, כדאי לשלב בתפריט היומי לבריאות העור והשיער את המזונות הבאים:

ביצים: מהוות מקור מצוין לחלבון ולביוטין החיוניים לבריאות העור והשיער.

פירות יער: מכילים נוגדי חמצון חזקים ועשירים בוויטמין C, המסייעים בייצור קולגן ובספיגת ברזל החשובים לבריאות העור והשיער.

תרד: מכיל חומצה פולית, ברזל וויטמינים A, C. ויטמין A מסייע לבלוטות העור לייצר חלב (חומר שמנוני) השומר על לחות הקרקפת.

בטטות: מקור נהדר לבטא קרוטן שהגוף ממיר לוויטמין A. בטטה בינונית אחת מכילה בטא קרוטן השווה לקצובה היומית המומלצת של ויטמין A.

אבוקדו ואגוזים: הם מקור מצוין לוויטמין E, נוגד חמצון המנטרל רדיקלים חופשיים ומגן על עור הקרקפת.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE