הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חשש: אמריקאים החיים ברוסיה יידרשו להתגייס לצבא ולהילחם נגד אוקראינה
שגרירות ארצות הברית הוציאה אזהרה דחופה לכל מי שמחזיק בדרכון אמריקאי, וקראה להם לעזוב מיידית את רוסיה מתוך החשש למעצרים שרירותיים והטרדות מצד רשויות החוק הרוסיות

ארצות הברית פרסמה הודעה דחופה לאזרחיה הנמצאים ברוסיה, לעזוב באופן מיידי את המדינה בשל הסיכון הגובר למעצר שרירותי או הטרדה מצד רשויות אכיפת החוק הרוסיות, ואף גיוס עבור המלחמה באוקראינה. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Getty Images)

 

"אזרחי ארצות הברית המתגוררים או מטיילים ברוסיה, צריכים לעזוב מיידית", נמסר משגרירות ארה"ב במוסקבה. "תנהגו בזהירות מוגברת בגלל הסיכון למעצרים שלא כדין".

"אל תיסעו לרוסיה", נכתב באזהרה, שהוסיפה כי מי שמחזיק בדרכון אמריקאי עלול למצוא את עצמו מתגייס בכוח לצבא הרוסי. 

השגרירות ציינה כי בספטמבר 2022, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין גייס מאות אלפי אזרחים לצבא הרוסי כדי להילחם באוקראינה ולהמשיך בפלישה למדינה:

"רוסיה עשויה לסרב להכיר באזרחות האמריקאית של אזרחים כפולים, לשלול את הגישה שלהם לסיוע הקונסולרי של ארצות הברית, להכריח אותם להתגייס, ולמנוע את היציאה שלהם מרוסיה". 

כמו כן, "שירותי הביטחון הרוסים עלולים שלא להודיע לשגרירות ארצות הברית על מעצרו של אזרח אמריקאי, ולעכב באופן בלתי סביר את הסיוע הקונסולרי", וצויין כי "לשגרירות ארה"ב יש מגבלות חמורות על יכולתה לסייע לאזרחים אמריקאים לעזוב את המדינה".

כזכור, כ-300,000 חיילי מילואים ואנשי צבא לשעבר עם "התמחויות צבאיות מסוימות וניסיון רלוונטי" היו חלק מצו 'הגיוס החלקי' שפוטין הכריז ב-21 בספטמבר. עם זאת, המספר האמיתי של המגוייסים לא נחשף לציבור, מה שגרם לרבים לשער שכמות המתגייסים האמיתי יכול להיות הרבה יותר גבוה.

בסוף חודש אוקטובר, הקרמלין מסר כי הגיוס החלקי הסתיים, אך גורמים רשמיים באוקראינה הזהירו כי רוסיה מכינה מאמץ גיוס מאסיבי לציון יום השנה הראשון למלחמה, ב-24 בפברואר. 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE