הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
30 מיליון דולר בעילום שם: התרומה הנדיבה של תושב ארה"ב עבור קורבנות רעידת האדמה במזה"ת
"זהו מעשה פילנתרופי כה מפואר", כתב ראש ממשלת פקיסטן, מדינת המקור של התורם האנונימי שנכנס לשגרירות טורקיה בוושינגטון - והעביר עשרות מיליוני דולרים למדינה מוכת האסון

תושב ארצות הברית פקיסטני תרם בעילום שם 30 מיליון דולר לקורבנות רעידת האדמה ההרסנית בטורקיה ובסוריה, שהרגה עשרות אלפי אנשים והרסה לחלוטין תשתיות של המדינה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: EPA)

 

השמועה על תרומתו הנדיבה של איש העסקים הפקיסטני סיפקה רגע מחמם לב על רקע המציאות המזוויעה במזרח התיכון. 

ראש ממשלת פקיסטן, שהבז שריף, צייץ ביום שבת בטוויטר כי הוא "מתרגש מאוד מהדוגמה" שהציב בן ארצו האנונימי, אשר נכנס לשגרירות טורקיה בארצות הברית, הנמצאת בוושינגטון הבירה, ותרם את עשרות מיליוני הדולרים עבור קורבנות אסון הטבע.

"אלו הם מעשי פילנתרופיה כה מפוארים, שמאפשרים לאנושות לנצח", כתב. 

העורך הראשי של מהדורת החדשות הפוליטית Election Post, מוסטפא טאניירי, צייץ כי שגריר טורקיה בוושינגטון הבירה, מוראט מרקן, אישר את התרומה הענקית.

התרומה הגיעה לאחר שתוכנית המזון העולמית של האו"ם הפנתה 77 מיליון דולר כיד לספק מנות ללפחות 590,000 איש עקורים מגג בטורקיה, ו-284 כאלה בסוריה. על פי הארגון, כ-45,000 מהם היו פליטים.

לפי, מספר ההרוגים אינו נתפס, ועומד על יותר מ-34,000 בני אדם שאיבדו את חייהם לאחר שרעידת אדמה בעוצמת 7.8 פקדה חלקים מטורקיה וסוריה. המספר הזה הולך לגדול ובהרבה, שכן צוותי ההצלה ממשיכים לחפש אנשים מתחת להריסות, וככל שהזמן עובר, הסיכוי שמישהו מהם יהיה בחיים פוחת.

בטורקיה, מספר ההרוגין עומד על כ-30,000 איש. בסוריה, שם מספר ההרוגים הוא כ-4,000, מקשה מאוד עם הסיוע שכן החלק שנפגע הכי קשה נמצא באזור בו כבר אנשים רבים נעקרו מביתם בשל מלחמת האזרחים בת 11 השנים, והאזור נשלט על ידי המורדים. 

"עד כה, אכזבנו את האנשים בצפון מערב סוריה", צייץ ראש הסיוע של האו"ם ביום שבת, בעודו מבקר בגבול המדינה עם טורקיה, שם רק מעבר בודד פתוח עבור אנשי הסיוע של הארגון.

20% לא
80% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE