הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"פעל מתוך מניעים אנטישמיים": היורה מלוס אנג'לס מואשם בפשעי שנאה ברמה הפדרלית
במקביל להעמדתו לדין ע"י רשויות החוק במחוז לוס אנג'לס, ג'יימי טראן מואשם כעת גם בעבירות פדרליות חמורות, ואם יורשע הוא צפוי להישלח למאסר עולם

תושב דרום קליפורניה שנעצר אתמול (שישי) בחשד שירה בשני גברים יהודים מחוץ לבתי כנסת בלוס אנג'לס מואשם כעת גם בשני פשעי שנאה ברמה הפדרלית - עבירות שעלולות לגרור מאסר עולם.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ג'יימי טראן, החשוד בירי

 

כזכור, בתוך 24 שעות - תחילה בבוקר יום רביעי ולאחר מכן בבוקר יום חמישי - שני גברים יהודים נורו כאשר יצאו מבתי כנסת בשכונת פיקו-רוברטסון בלב לוס אנג'לס.

עוד בטרם נעצר החשוד, רשויות החוק אמרו שאין כל ראיות המצביעות על כך שמדובר בפשע שנאה, חרף העובדה שמדובר באזור שבו מתגוררים יהודים רבים ולמרות שאירועי הירי התרחשו מחוץ לבתי כנסת.

עם זאת, לאחר מעצרו של החשוד ב-LAPD אמרו שאכן מדובר בפשע שנאה. ביום שישי בצהריים התביעה הפדרלית בלוס אנג'לס הודיעה שהחשוד, ג'יימי טראן בן ה-28, מואשם בביצוע פשע שנאה פדרלי (בפרט, ניסיון לשבש פעילות דתית באמצעות נשק קטלני).

טראן הופיע בבית המשפט הפדרלי בלוס אנג'לס זמן קצר לאחר מכן, והשופט הורה שלא לשחררו עד תום ההליכים. כתב אישום פדרלי יוגש נגדו באופן רשמי ב-9 במרץ.

 

סגן מפקד משטרת לוס אנג'לס, רוברט מרינו, וראשת העיר קרן בס (צילום: AP)

 

במקביל, פרטים נוספים נחשפו על טראן והשנאה שחש כלפי יהודים. במהלך יום שישי נודע שטראן הוא חסר בית שבעבר היה סטודנט לרפואת שיניים.

בחודש יולי האחרון הוא נעצר בחשד שהחזיק כלי נשק בשטח של אוניברסיטת קאל סטייט בלונג ביץ', ושוחרר בערבות. במהלך חקירתו הוא הודה בעבירות המיוחסות לו ואף שאל את החוקרים האם שני הקורבנות נהרגו.

עוד נחשף כי טראן סיפר כי חיפש "סופרמרקט כשר" באפליקציה של Yelp, וכאשר הגיע למקום הוא בחר את קורבנותיו לפי "מה שלבשו על הראש".

"הנאשם פעל מתוך מניעים אנטישמיים", אמר מרטין אסטרדה מהתביעה הפדרלית, "לא נסבול פשעי שנאה בקהילה שלנו".

חשוב להסביר שטראן יועמד לדין הן ברמה המקומית והן ברמה הפדרלית. אם יורשע בעבירות הפדרליות, הוא עלול להישלח למאסר עולם.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE