הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הרופאים המומים: נער בן 19 חלה באלצהיימר
שיא בהחלט טראגי נשבר השבוע בסין כאשר אדם שגילו אינו עולה על 19 אובחן כסובל מאלצהיימר במצב מתקדם - הרופאים טוענים "יש תקדימים אך מדובר בהחלט בתופעה חסרת תקדים"

‏צעיר בן 19 המתגורר בסין אובחן ‏‏כחולה אלצהיימר‏‏. זהו המקרה הצעיר ביותר שאובחן עם המחלה הנוירודגנרטיבית אי פעם, ‏‏על פי סאות' צ'יינה מורנינג פוסט‏‏.‏

‏האיש, שטופל בבית החולים שואן-וו של אוניברסיטת קפיטל מדיקל בבייג'ין, חווה תסמינים הדרגתיים של אובדן זיכרון במשך כשנתיים.

הדבר הגיע למצב שהוא אינו יכול לזכור דברים שקרו אמש וגם לא לאיפה הוא שייך בחברה ובמשפחה. ‏

מצבו, אשר גרם לו לנטוש את התיכון מוקדם, גרם גם לעיכובים ביכולות הקריאה והתגובה שלו. ‏

‏למרות שמקרי אלצהיימר מוקדמים ‏‏מפורטים במחקר‏‏ שפורסם בכתב העת Journal of Alzheimer's Disease, החוקרים למדו פרטים מזעזעים עוד יותר על האבחנה הייחודית של הצעיר הסיני.

‏"זהו המקרה הצעיר ביותר שדווח אי פעם שעומד בקריטריונים האבחנתיים ל[מחלת אלצהיימר] סבירה ללא מוטציות גנטיות מוכרות", אמרו בכירים בעולם הרפואה. ‏



A young man shockingly developed Alzheimer's.
‏נער פיתח באופן מזעזע אלצהיימר.‏
‏גטי אימג'ס‏

‏לפני גילוי מקרה זה של הצעיר, ששמו לא נחשף, כמעט ‏‏כל החולים שסבלו מהמחלה‏‏ ונדבקו בה טרם גיל 65  - היו בעלי מוטציות גנטיות.‏

‏בעבר, המקרה הצעיר ביותר שתועד אי פעם היה צעיר בן 21 שהיתה לו ‏‏מוטציה בגן PSEN1‏‏, שגרמה להצטברות של חלבונים לא תקינים ופלאקים רעילים.

‏המקרה הנדיר האחרון 'דוחף' חוקרים להסתכל על "טבעה" של הדמנציה באור חדש.

לדברי העורך הראשי של כתב העת Journal of Alzheimer's Disease ג'ורג' פרי, שהינו פרופסור באוניברסיטת טקסס בסן אנטוניו‏, ‏"המקרה הזה מפנה את תשומת הלב שלנו לאופי ההטרוגני של דמנציה שיכול לערב אנשים בכל גיל", אמר החוקר לסוכנות הידיעות אי-פי.

"באופן משמעותי, ממצא זה עשוי להפריד בין מחלת האלצהיימר לבין מורכבות ההזדקנות, ולפתוח את התחום לתפיסות חדשות למען קידום חדשנות".

עכשיו חוקרים דוחפים לחקור אלצהיימר אצל אנשים צעירים הרבה יותר.
‏גטי אימג'ס/ספריית צילומי מדע RF‏

‏מקרה הבוחן החדש עורר קריאות לבחון מקרוב כיצד אלצהיימר יכול להשפיע על צעירים בעתיד. 

‏עם זאת, מחקר שכזה עשוי להציב את אחד האתגרים הגדולים ביותר בתחום הנוירולוגיה, מזהירים המחברים. ‏

‏"[המחקר] הציע לשים לב למחלת האלצהיימר המוקדמת".

"חקירת המסתורין של צעירים חולי אלצהיימר עשויה להפוך לאחת השאלות המדעיות המאתגרות ביותר של העתיד", נכתב במחקר החדש הסוקר את המקרה.‏

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE