הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הכוכבת של משפחת המצליבים: כל היתרונות באכילת כרובית
היא שייכת למשפחת המצליבים, ניתן לאכול אותה טרייה או מבושלת והחלק אותו אנו אוכלים הוא למעשה התפרחת. לכרובית ערכים תזונתיים רבים והיא מהווה מקור נהדר למינרלים כמו סידן, אשלגן ומגנזיום. הנה כמה יתרונות מרכזיים שהיא מביאה עימה

אם אתם ממש כמו מיליוני אנשים ברחבי העולם, אוהבים כרובית, בטח תשמו לגלות שהיא מביאה עימה לא מעט יתרונות בריאותיים מפתיעים במיוחד. כאלה שיגרמו לכם אפילו להכניס אותה לתפריט היומי או לכל הפחות השבועי שלכם. אז הנה רשימה של כמה מהמרכזיים ביותר:

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מחסלת תאי סרטן וגידולים

הכרובית בעלת תכונות נוגדות חמצון עוצמתיות, שנמצאו במספר מחקרים יעילות בחיסול תאי גזע סרטניים, מבלי להזיק לתאי הגזע הבריאים של הגוף. התרכובת הטבעית הנפלאה הזו, מחסלת את תאי הגזע הסרטניים וכך היא מאטה ואף מונעת, את גדילתם של גידולים. כמו כן, כרובית מכילה גם אינדול ו-איזותיאוציאנט שני חומרים טבעיים שהתגלה במחקרים שהם מדכאים ומחסלים את תאי סרטן השד, סרטן שלפוחית השתן, סרטן המעי הגס, סרטן הכבד וסרטן הריאות.

מחזקת את בריאות הלב

כרובית עשירה מאוד בסיבים תזונתיים טבעיים ובמחקרים שונים התגלה כי תזונה עשירה בסיבים תזונתיים שומרת על הלב בריא. הסולפוראפן שמכילה הכרובית ידוע גם בכך שהוא משפר את רמות לחץ הדם, באופן משמעותי. הירק המופלא והטעים הזה מכיל גם אומגה 3, המסדירה את רמות הכולסטרול בדם ומונעת מחלות לב.

כרובית מגבירה את פעילות המוח 

חומר מזין חשוב נוסף שמכילה הכרובית הוא, כולין, חומר טבעי, הדומה לקבוצת ויטמיני ה-B קומפלקס ויש לו תפקיד חשוב בהתפתחות ובבריאות של המוח. הכולין שיש בכרובית, גם מסייע למנוע התדרדרות של זיכרון בכל גיל והוא אף מסייע, להפחית את ההשפעות של אלצהיימר על המוח.

מחסלת דלקות

זה הוא אחד מיתרונותיה הגדולים ביותר של הכרובית. נוגדי החמצון החזקים הקיימים בה מסייעים בהפחתת העקה החמצונית בתוך הגוף ומחסלים דלקות. תרכובת נוגדת חמצון חשובה נוספת שמכילה הכרובית היא אינדול-3-קרבינול, הפועלת ברמה הגנטית לחיסול דלקות.

מסייעת לירידה במשקל

כרובית דלה בפחמימות, מה שהופך אותה לתוספת נהדרת גם כאשר רוצים לרדת במשקל. בנוסף, הסיבים התזונתיים שמכילה הכרובית מונעים נפיחות של הבטן ומסייעים לירידה במשקל, בשל תחושת הסיפוק שהם גורמים.

מחזקת את העצמות

הודות לעובדה שכרובית עשירה בוויטמין K, היא משנה את מטריצת חלבוני העצם ומשפרת את ספיגת הסידן. סידן אינו יכול להיספג כראוי בעצמות, בלי ויטמין K. בנוסף לכך, ויטמין K מונע את אובדן הסידן בשתן.

כרובית משפרת את בריאות הכליות 

הפיטוכימיקלים שיש בכרובית, מסייעים לגופכם לפרק חומרים רעילים וכך לטפל במחלות של הכליות. היא דלה בנתרן ועם תכולה גבוהה של ויטמין C, שמלבד הגנה על הכליות, הוא גם מסייע לירידה במשקל.

כרובית משפרת את הראייה

נוגדי החמצון שמכילה הכרובית כולל ויטמין C, מפחיתים את הסיכון להתפתחותו של ניוון מוקולרי הנוצר על הגיל. כשבו בזמן תרכובת הסולפוראפן שיש בירק נהדר זה, מגנה על רשתית העין מנזקים ומעקה חמצונית.

כרובית מגבירה את זרימת הדם

פעולה זו מיוחסת ברובה לסיבים התזונתיים הטבעיים שמכילה הכרובית. צריכה גבוהה של סיבים תזונתיים, משפרת את זרימת הדם בגופכם והיא אף משפרת את מחזור הדם.

משפרת את מרקם העור ובריאות השיער

במקביל לכך שהוויטמין C שיש בכרובית משפר את ייצור הקולגן ומונע את סימני הגיל כמו קמטים וקמטוטים, נוגדי החמצון הנוספים שיש בכרובית, מנקים כתמים כהים ומשפרים את מרקם העור שלכם. ויטמין C מחזק לא רק את בריאות מערכת החיסון, אלא הוא גם חיוני לבריאות השיער שלכם.

9% לא
91% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE