הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עוד תקרית תעופה חריגה: שני מטוסים פגעו בקרקע בזמן שהמריאו מסיאטל
באירוע לפני כחודש שהותר לפרסום רק עכשיו, שני מטוסים של אלסקה איירליינס חוו באג בתוכנה שגרם למחשב להראות משקל שגוי של 9 טון פחות מהמציאות

שני מטוסים של אלסקה איירליינס גירדו את האספלט של נמל התעופה הבינלאומי סיאטל-טקומה בזמן ההמראה - זאת בשל כשל בתוכנה שגרם לטייסים לחשוב שהמטוסים שלהם קלים יותר ב-9 טון. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

התקרית שפורסמה כעת אירעה ב-26 בינואר, אז המטוסים המריאו בהפרש של שש דקות, מה שגרם לחברת התעופה ליזום עצירה ארצית של כל צי המטוסים שלה.

דובר של אלסקה איירליינס אישר לחדשות את התקרית, שכאמור גרמה לקרקוע שנמשך 20 דקות: "נגיעות הזנב באספלט נגמרו מעדכון תוכנה על ידי ספק, שבטעות הכניס קוד שגרם לנתוני משקל לא מדויקים עבור קבוצה קטנה מהטיסות שלנו".

הטיסה הראשונה, אלסקה 801 עם מטוס 737-MAX9, יצאה מסיאטל בשעה 8:48 בבוקר לכיוון קונה, הוואי. לאחר התאונה, קפטן הטיסה החליט להחזיר את המטוס לשדה התעופה, שנחת בשלום בשעה 9:26. 

המטוס השני, טיסת אלסקה 887 עם מטוס 737-900ER, המריאה מסיאטל לכיוון הונולולו בשעה 8:54 בבוקר, וגם כאן הקברניט החליט לחזור לשדה בעקבות התקלה, ונחת בשעה 9:45. 

מטוסי אלסקה איירליינס משתמשים בתוכנה שוודית בשם DynamicSource כדי לקבוע כמה כוח צריך עבור ההמראה, בהתבסס על משקל המטוס. באותו הבוקר התוכנה עברה עדכון שגרם לבאג, שכאמור גרמה לטייסים להאמין שהמטוסים קלים בלפחות 9 טון ממה שהם היו בפועל. 

התוצאה הייתה ששני הטייסים השתמשו בפחות כוח מהנדרש כדי להמריא. על פי דובר החברה, במהלך ההמראה הטייסים וגם הדיילים שמעו את קול הגירוד עם הקרקע, אך נראה שהנוסעים לא הבחינו שמשהו חריג התרחש. 

עקב הפגם בתוכנה, שזוהתה בלפחות 30 טיסות של החברה, הטייסים עברו להזנה ידנית של הנתונים. 

"מגע הזנב היה כמעט בלתי מורגש למי שהיה על הסיפון. שני המטוסים קיבלו אישור על ידי צוות התחזוקה והבטיחות שלנו לחזור לשירות כבר באותו היום. הנוסעים קיבלו טיסה חדשה והגיעו ליעדים שלהם תוך מספר שעות מזמן ההגעה המתוכנן", נמסר. 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE