הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
משרד האנרגיה האמריקאי: מקור מגפת הקורונה - בדליפת מעבדה בסין
בדו"ח מסווג שהוגש לבית הלבן, המחלקה העריכה כי הנגיף שהביא למותם של כמעט 7 מיליון בני אדם דלף בטעות מהמעבדה בווהאן. עם זאת, לא מדובר בקביעה חד משמעית

משרד האנרגיה האמריקאי העריך לאחרונה כי מקורה של מגפת הקורונה היא בדליפת מעבדה מקרית בסין - כך על פי דיווח ב'וול סטריט ג'ורנל', שציטט דו"ח מודיעיני מסווג שהוגש לבית הלבן. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

המשרד, שבעבר התלבט לגבי מקור הנגיף, מצטרף כעת לעמדת ה-FBI לפיה הקורונה התפשטה ככל הנראה עקב תקלה במעבדה סינית, מה שגרם למותם של יותר מ-6.8 מיליון בני אדם ברחבי העולם, כולל 1.1 מיליון בארצות הברית. 

ההערכה החדשה צוינה בעדכון למסמך משנת 2021 על ידי מנהל משרד המודיעין הלאומי, אבריל היינס. 

מועצת המודיעין הלאומית וארבע סוכנויות נוספות מעריכות ב"ביטחון נמוך" כי מגפת הקורונה מקורה בהעברה טבעית מחיה נגועה. זאת בעוד שה-CIA וסוכנות אחרת, ששמה לא סופק, מתלבטים לגבי חוות הדעת שלהם. 

יש לציין כי הדו"ח המעודכן שומר על הקונצנזוס הקיים בין כל הסוכנויות הביון, שהמגפה לא הייתה תוצאה של תוכנית נשק ביולוגי סינית. 

 הטענות של מחלקת האנרגיה האמריקאית היא משמעותית מאוד, מכיוון שמדובר במשרד בעל מומחיות מדעית חשובה המפקח על רשת של מעבדות לאומיות בארה"ב, שחלקן עורכות מחקר ביולוגי מתקדם. 

בהצהרה ל'פוקס ניוז', דובר משרד האננרגיה אמר: "המשרד ממשיך לתמוך בעבודה יסודית, זהירה ואובייקטיבית של אנשי המודיעין שלנו בחקירת מקורות הקורונה, כפי שהנשיא הורה".

היועץ לביטחון לאומי, ג'ייק סאליבן, התראיין ביום ראשון לרשת CNN ונשאל על הדיווחים הללו, ואמר: "יש מגוון דעות בקהילת המודיעין. חלק מהגורמים בקהילת המודיעין הגיעו למסקנות כאלה, ואחרים למסקנות אחרות. כמה מהם אמרו שפשוט אין להם מספיק מידע כדי להיות בטוחים".

הוא המשיך: "מה שאני יכול לומר זה שהנשיא ביידן הנחה שוב ושוב את כל גורמי המודיעין להשקיע מאמצים ומשאבים לרדת לעומק השאלה הזו. ואחד הדברים בדיווח של הוול סטריט ג'ונרל, אותו אני לא יכול לאשר או להכחיש, זה שהנשיא רוצה להשתמש בכל כלי כדי להבין מה קרה כאן. ואם נשיג מידע פנימי נוסף, נשתף אותו עם הקונגרס ונחלוק אותו עם אזרחי ארה"ב. אבל נכון לעכשיו, אין תשובה מוחלטת שעלתה מקהילת המודיעין".

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE