הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הכי בריאים שיש: אילו עלים נחשבים לטובים ביותר?
עלים ירוקים הם אחד המאכלים הכי בריאים שאתם יכולים להכניס לתזונה היומית שלכם, אבל גם בתוך המכלול הרחב, יש מספר סוגים הנחשבים לבריאים ביותר. הנה הרשימה המלאה

עלים ירוקים נחשבים בריאים במיוחד ומומלץ לכלול כמה שיותר מהם בתזונה שלנו. הם מכילים כמויות גדולות של ויטמינים ומינרלים, נוגדי חמצון ועוד, ויש משפחות כמו משפחת המצליבים שאכילה שלהם נמצאה כמורידה את הסיכוי לחלות במחלת הסרטן.  אך מה העלים המומלצים היותר? הנה רשימה קצרה. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


קייל 

הוא לא רק טרנדי. הקייל מפגיז עם תכולה גבוהה של ויטמינים A, C ו-K, שחשוב במיוחד לקרישת הדם.

תרד

מבחינת ערכים תזונתיים מדובר באחד העלים המובילים. התרד מלא בוויטמנים וגם באשלגן וברזל, שחשובים מאוד לשמירה על תקינות תאי הדם ולחץ הדם.

עלי ברוקולי

אנחנו רגילים לאכול את התפרחות של הברוקולי ולזרוק את העלים לפח, אבל זו כנראה טעות. עלי הברוקולי עשירים בחלבון ומכילים גם את הכמות הגבוהה ביותר של ויטמין A ושל סיבים ביחס לשאר העלים הירוקים ברשימה.

חסה ערבית

החסה הצליחה להתברג לרשימת מזונות העל של ה-CDC משום שיש לה יתרונות מוכחים בהפחתת הסיכונים למחלות כרוניות שונות והיא גם מקור מעולה לוויטמין A - כוס אחת של חסה מכילה 81 אחוזים מהצריכה היומית המומלצת של הוויטמין הזה, נוסף על כמה ויטמיני B.

מנגולד

קל לזהות את העלים הללו בעלי הגבעולים האדומים שמגיעים עם ערך קלורי נמוך וערך תזונתי גבוה. יש לו את התכולה הגבוהה ביותר ברשימה של ויטמין K - כוס אחת של עלי מנגולד מכילה קרוב לפי 3 מהכמות היומית המומלצת לצריכה. חוץ מזה יש בו גם כמות נאה של מגנזיום, שחשוב לתפקוד השרירים והעצבים, ויסות רמות הגלוקוז בדם ולחץ הדם.

עולש

יש בו תכולה גבוהה של ויטמין K ו-20 אחוזים מהצריכה היומית המומלצת של ויטמין A.

חסה אייסברג

היא ממש לא ברשימת המצטיינים מבחינת ערכים תזונתיים, ביחס לחבריה לקטגוריה. כוס של חסה מסוג אייסברג מכילה רק 7 אחוזים מהצריכה היומית המומלצת של ויטמין A ושלושה אחוזים מהצריכה היומית המומלצת של ויטמין C.

רוקט

עלי רוקט הם רכיב פופולרי בסלטים וכריכים משום שיש להם ארומה חריפה מעט, וטעם זה בעיקר מה שיש להם להציע משום שהערכים התזונתיים של העלים הללו נמוכים למדי. הרוקט מכיל אמנם מספר ויטמינים, אך הוא אינו עשיר במינרלים ורכיבים תזונתיים אחרים שניתן למצוא בעלים ירוקים אחרים.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE