הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מיאו: כך חתולים משפרים את הבריאות שלכם
אוהבים חתולים אבל עדיין אין לכם אחד בבית? מחקר חדש קובע כי היצור הפרוותי לא רק מתוק, אלא גם ממש מועיל לבריאות הפיזית והנפשית שלנו. אז מה זה בדיוק אומר? הנה הרשימה המלאה

מי ידע שלאהוב חתולים ולהחזיק אפילו אחד בבית יכול להועיל לבריאות בכמה וכמה תחומים? מחקר חדש מסביר כי חתולים בהחלט משפרים את הבריאות הנפשית והפיזית שלנו. ככה הם עושים את זה:

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מורידים את רמות הסטרס

להיות בעלי חתולים מוריד את רמות הלחץ בגוף. גרגורים, פרווה נעימה, חום גוף, צחוק ואהבה בהחלט יכולים לעשות את זה. כידוע, רמות גבוהות של סטרס קשורות גם למחלות במערכת הלב, ולכן הורדת לחץ היא משהו שמאוד מועיל לבריאות הלב. להחזיק חתול בבית יכול להוריד את הסיכוי למחלת לב ושבץ עד 30 אחוז. חוקרים ביקרו 120 זוגות בביתם כדי לצפות איך הם מגיבים לסטרס ואם חתולים מסייעים במשהו. הם מדדו למשתתפים קצב לב ולחץ דם, ולפני שהעבירו אותם במשימות מעוררות סטרס, נתנו להם להיות באותו חדר עם  החתולים שלהם, לבד או עם בן או בת הזוג. הקבוצה בעלת החתולים הצליחה לשמור על רמות נמוכות של סטרס במהלך המשימות ולחץ הדם וקצב הלב שלהם היו נמוכים יותר. הם היו יותר מאותגרים ממאוימים, הם אפילו עשו פחות טעויות במתימטיקה. הם גם התאוששו מהלחץ מהר יותר מבחינה פסיכולוגית והיו גם רגועים יותר כשהיו בנוכחות החתולים.

מעלים את רמות האושר

בשאלונים וסקרים בעלי חתולים תמיד טוענים שהם מאושרים יותר, עם יותר ביטחון עצמי, רגועים יותר ומתמודדים טוב יותר עם בעיות בחיים. הנוכחות של חתולים גם טובה לילדים. המחקר מצא כי ילדים שיש להם קשר חזק לחתולים נהנים מאיכות חיים גבוהה יותר. וככל שהם היו יותר קשורים לחתולים, כך הם הרגישו טוב יותר, היו אנרגטיים יותר ופחות עצובים ובודדים. זה עובד גם הפוך: מחקר אחר מצא שחתולים יכולים לסייע להפיג תחושות רעות ולהוציא מתחושת דיכאון.

משדרגים את מערכות היחסים

מחקרים מראים שבעלי חתולים רגישים יותר מבחינת חברתית, סומכים יותר על אחרים ואולי גם מחבבים יותר בני אדם אחרים. בעלי חיים משמשים כמעין קטליזטור חברתי ומעודדים קשרים בין אנשים. בעל חיים הוא מאוד מקבל ולא שיפוטי, מגלה חיבה באופן קבוע, עקבי, נאמן ולעולם לא משקר. המאפיינים הללו יכולים למלא את הצורך האנושי הבסיסי לתחושת ערך ואהבה.

תורמים לבריאות הכללית

חוקרים עקבו אחרי למעלה מ-4,000 בני אדם במשך 13 שנים. בין השאר מצאו שלבעלי חתולים בהווה או בעבר יש פחות סיכוי למות מהתקף לב מאשר אלה שמעולם לא היה להם חתול, אפילו כשמוסיפים את גורמי הסיכון כמו כולסטרול גבוה, לחץ דם גבוה, עישון ו-BMI גבוה. הסטטיסטיקה שמצאו החוקרים הראתה שגם אנשים שהיו בעלי חתולים בעבר נהנו מההטבות האלה. במחקר אחר באוניברסיטת פנסילבניה עקבו אחר 25 אנשים שבדיוק אימצו חתול ונתנו להם למלא שאלון בהתחלה ועוד כמה פעמים במשך עשרה חודשים. הם גילו שככל שעבר הזמן, אנשים התלוננו פחות על תסמינים פיזיים כמו כאבי ראש, כאבי גב והצטננויות. אצל חלק מהנעקבים כמה מהיתרונות הבריאותיים נחלשו עם הזמן, ולחוקרים יש תשובה גם לזה: ייתכן שזה קשור לטיב הקשר עם החתול – אלה שפחות מתחברים פחות נהנים. אנשי החתולים בטוח יחתמו על זה.

3% לא
97% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE