הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עשירי לוס אנג'לס כבר לא מסתמכים על רשויות החוק - ומצאו דרך להגן על רכושם
הם משקיעים עשרות, אם לא מאות אלפי דולרים עבור כלבים העוברים אימונים מוקפדים להגן מפני גנבים - זאת כאשר אחוזי הפשיעה בעיר ממשיכים לעלות

בעקבות גל הפשיעה ששוטף את לוס אנג'לס, עשירי העיר המחזיקים בנכסים משקיעים סכומים של שש ספרות עבור כלבי שמירה מאומנים שיסייעו להם להגן על הרכוש היקר להם.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

מאמני כלבים ידועים חשפו כי תושבים עשירים רבים החליטו לקחת את הביטחון לידיים שלהם ופנו אליהם בניסיון ליצור קו הגנה, זאת בעקבות טענות לכישלון של מנהיגות העיר להשתלט על פריצות הבתים והפשע בכלל.

ולמרות שהם גובים יותר מ-150,000 דולר עבור השירות שלהם, מאמני הכלבים מקליפורניה טוענים כי הם מוצפים בפניות, זאת כאשר אל.איי רואה עלייה בפשע האלים תחת המדיניות הפרוגרסיבית של התובע ג'ורג' גאסקון, אשר מקל על הפושעים ומותיר את התושבים מפוחדים. 

כך למשל, תושב העיר אטאום בולגדריאן, בכיר בייצור תעופה וחלל, השקיע לאחרונה סכומים גבוהים עבור הרועה הגרמני שלו, רוקי, ואימונו. "מה המחיר שהייתם שמים לביטחון המשפחה שלכם?", שאל בולגדריאן, שהצטרף לרשימה הולכת וגדלה של תושבי קליפורניה האמידים שבוחרים בכלבי הגנה. 

קנייתו של רוקי ואימונו לכלב שמירה עלתה לבולגדריאן 70,000 דולר, מחיר סביר לטענתו בהתחשב בעובדה שביתו בשכונת שרמן אוקס כבר עבר מספר פריצות. 

הבית שלו היה שייך בעבר לכוכב הבייסבול יאסיאל פוייג, שבשנת 2018 הנכס נפרץ ונגנבו ממנו פריטי יוקרה בשווי של 170,000 דולר. 

 

(צילום: מתוך האינסטגרם של 'אקדמיית דלתא K9')

 

בראיון ללוס אנג'לס טיימס, בולגדריאן אמר: "70,000 דולר - אם פורסים את זה על פני 10 עד 15 שנים, יהיו חיי הכלב אשר יהיו, זה לא תג מחיר כזה גדול. במיוחד לאור העובדה שהבית הזה כבר נפרץ בעבר". 

על פי מכון Neighborhood Scout, העוקב אחר סטטיסטיקת פשיעה, לוס אנג'לס בטוחה יותר רק מ-9 אחוזים בלבד משאר הערים בארה"ב, ולתושבים יש סיכוי של אחד לכל 135 איש להפוך לקורבן לפשע אלים. כאשר מסתכלים על פשע רכוש, הנתון הזה יורד לאחד לכל 41 תושבים.

אחת מחברות האימונים המועדפות בתעשייה היא 'אקדמיית דלתא K9' של מייק ישראלי, לו יש אלפי עוקבים באינסטגרם, והוא אף היה זה שאימן את הכלב של בולגדריאן, רוקי. 

בראיון אל.איי טיימס, ישראלי אמר כי "כלב הגנה מאומן במלואו הוא כמו נשק", והוסיף: "אנשים שלוקחים שומר ראש ב-150,000 דולר, לא מקבלים אותם 7\24 איתם, והם לא כל כך נאמנים".

למאלפת קים גרין מסנטה מוניקה יש חברת אבטחת כלבים בשם Svalinn, אשר מאמנת 18 כלבים מדי שנה ומוכרת אותם ב-150,000 דולר, במה שהיא מכנה כ"מוצר נחשק" עבור עצירת פושעים.

ומדובר בזינוק בערך הכלבים, כי לטענת גרין רק לפני ארבע שנים המחיר עבור כלב מאומן עמד על 75,000 דולר.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE