הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נמנע אסון כבד: חשוד עם פצצה ניסה לעלות על טיסה לפלורידה - ונעצר
תושב פנסילבניה בן 40 הביא עמו לשדה התעופה מטען נפץ מאולתר המכיל תערובת של אבקות דליקות ונתיכים, ותכנן לעלות על טיסה לאורלנדו

תושב פנסילבניה נתפס השבוע בשדה התעופה, בעודו מנסה להבריח במזוודות שלו פצצה אל תוך טיסה לפלורידה. כך הודיעו גורמים רשמיים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

מארק מאפלי בן ה-40 הגיע בשעות הבוקר של יום שני לנמל התעופה הבינלאומי ליהי ואלי בפנסילבניה, והיה אמור לעלות על טיסה של חברת הלואו קוסט אלג'יאנט איירליינס לכיוון אורלנדו.

החשוד שלח את התיק שלו לבטן המטוס, ובמהלך בדיקה שבוצעה על ידי ה-TSA, רשות אבטחת התעבורה של ארה"ב, נשמעה אזעקה ובמזוודה שלו התגלה מטען נפץ. 

אנשי הביטחון ביצעו מיד בדיקה במטען, שם מצאו מכשיר בקוטר של כ-3 אינץ', מלא באבקה, עם שני נתיכים מכוסים בנייר שעווה ובניילון. הם ניסו למצוא את החשוד על ידי מערכת הכריזה של שדה התעופה - מה שגרם למפאלי לברוח מהמקום. 

בסופו של דבר, לאחר בדיקה מעמיקה של הרשויות, הם מצאו את הכתובת שלו והגיעו לביתו - שם עצרו אותו. 

במקביל, הטרמינל הראשי הושבת לחלוטין עד שהמכשיר הוסר, והנמל נפתח מחדש בסביבות השעה 2:00 בצהריים, כארבע שעות לאחר תחילת האירוע.

על פי התלונה שהוגשה נגד בן ה -40, מטען הנפץ המאולתר כלל אבקת פלאש - חומר דליק היוצר אור חזק, ונמצא פעמים רבות בשימוש על ידי תעשיית הקולנוע עבור יצירת פיצוצים. כמו כן, התערובת כללה אבקת שריפה בה משתמשים עבור זיקוקי דינור. 

ולא רק. "המטען הכיל פחית של גז בוטאן, מצית, צינור עם שאריות אבקה לבנה, מקדחה אלחוטית עם סוללות אלחוטיות ושני שקעי GFCI שהודבקו יחד עם סרטן שחור", נכתב בתלונה. 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE