הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
זייף את זהותו כחרדי ונכה, אימץ תשעה ילדים - והתעלל בהם מינית: אישומים קשים נגד תושב טקסס
חיים ניסים כהן בן ה-38 צבר מאות אלפי עוקבים ברשתות החברתיות בזכות טוב הלב שלו - אלא שככל הנראה הכל היה משחק כדי להסתיר את האכזריות הבלתי נתפסת שלו

לרב חיים ניסים כהן בן ה-38 מיוסטון, טקסס, יש כ-200,000 עוקבים בטיקטוק, כמו גם עמודים פופולריים ביוטיוב, פייסבוק ואינסטגרם - זאת כאשר התדמית שלו כאיש חרדי נכה, אשר אימץ תשעה ילדיו יתומים, זכתה לאהדה רבה. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

אך ייתכן שמדובר במתחזה ועבריין מתועב, שכן בחודש שעבר הוא נעצר והואשם כי תקף והתעלל מינית בילדיו, לאחר שאחד מבניו המאומצים חשף את שעבר בשנים האחרונות. 

הנער בן ה-17 השתמש בטלפון כשר והתקשר לתוכנית פודקאסט, וסיפר באופן אנונימי על החיים הקשים עם כהן, ואף השתמש במילה 'אונס' כדי לתאר את ההתעללות שחווה מאז שאומץ בגיל 11, כמו גם התעללות בשאר אחיו. לטענתו, כהן איים להרוג אותם אם אי פעם יספרו על שעברו.

המנחים לא יכלו להישאר אדישים ופנו למשטרה - שהצליחה לאתר את מספר הטלפון והכתובת, ולאמת את הסיפור לאותו נער, שתחילה הכחיש כי הוא ביצע את השיחה, אך לבסוף נשבר והודה. הוא אמר לשוטרים כי הוא "לא אמיץ מספיק כדי להגיש שום דבר על התעללות". 

מאז, כהן נעצר והואשם, ושישה מילדיו הוצאו מהבית והועברו לטיפול של הרשויות. 

 

 

עם חשיפת הפרשה, התברר שהרב הואשם כי זייף את היותו יהודי אורתודוקסי ואת העובדה שיש לו נכות פיזית, שכן הוא תמיד מצטלם על כיסא גלגלים, מחובר למיכל חמצן. 

התובעת הראשית של מחוז האריס, יאנה אוסוולד, פירטה לעיתונות כמה מהאשמות נגד כהן, שלכאורה נעל את הנערים בחדר לשעות ארוכות, ואז גם התעלל בהם מינית. אחד הילדים, בן 16, סיפר כי כהן ריסס עליהם גז פלפל אם הם סירבו לדרישותיו. 

כהן סיפר בראיונות קודמים על ילדותו בקהילה החסידית בניו יורק, ששפת האם שלו היא יידיש ועל הדרך בה הפך לרב. אבל לפי דיווחים בתקשורת, שמו האמיתי של כהן הוא בכלל ג'פרי לוג'אן וג'יל, שנולד באודסה, טקסס.

 

 

על פי מסמכי בית המשפט, אחד הנערים שאומצו סיפר כי "כהן השתמש בכיסא גלגלים שלו רק כשאנשים הגיעו אליו או כשהוא היה בציבור. הנער ציין שלכהן יש שישה מיכלי חמצן והוא לא משתמש בהם, וכי כהן משתעל ללא שליטה רק כשהוא בבית המשפט". 

יתרה מכך, כהן כבר הואשם בתקיפה מינית, כאשר בשנת 2019 הוא שוחרר בערבות בתיק נגדו בגין מגע מיני עם תלמיד מספרד, כיום בן 20, ששהה אצלו כחלק מתוכנית חילופי סטודנטים. 

עורכת הדין שרי צ'נדלר, שייצגה את אותו תלמיד, אמרה שהאישומים החדשים אינם מפתיעים: "היו כל כך הרבה דגלים אדומים. כולנו חשדנו שכהן הוא פדופיל. כולנו חשדנו שהילדים האחרים עוברים התעללות". 




0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE