הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אחרי חטיפת ורצח האמריקאים - קריאות להכניס את צבא ארה"ב למקסיקו
מתיחות שיא בין וושינגטון למקסיקו סיטי, שכן מחוקקים אמריקאים קוראים להתערבות צבאית יזומה נגד איום הקרטלים, בעוד שהנשיא אוברדור מזהיר את ביידן: "אל תתערב בעניינו הפנימיים"

האירוע החריג והטרגי מאוד בו ארבעה אמריקאים נחטפו בעיירת גבול במקסיקו ושניים מהם נרצחו, היחסים המתוחים בין ארצות הברית לשכנתה מדרום עולים שלב. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

נשיא מקסיקו, אנדרס מנואל לופס אוברדור, הציב גבול ברור מאוד למקבילו האמריקאי ג'ו ביידן כאשר אמר שהרשויות המקסיקניות "עובדות ומשתפות פעולה", אך הוא לא יאפשר "למדינות זרות" להתערב. 

דבריו של אוברדור נשמעו כאשר ברקע עלו קולות אמריקאים הקוראים להתערבות צבאית, כאמור לאחר שביום שלישי נמצאו ארבעת האמריקאים מדרום קרוליינה שנחטפו על ידי חמושים ביום שישי. שניים מהם לא היו בין החיים כאשר אותרו. 

הסנאטור הרפובליקני לינדזי גרהם אמר כי הוא מוכן להציג חקיקה ש"תכין את הקרקע" לכוח צבאי אמריקאי להיכנס למקסיקו ולקבוע שקרטלי סמים מסוימים הם ארגוני טרור זרים. "אני אגיד לממשלת מקסקי, שאם לא תנקו את מה שקורה שם, אנחנו הולכים לנקות בשבילכם".

 

תיעוד מזירת החטיפה במקסיקו 

 

גם הנציגה מרג'ורי טיילור גרין אמרה דברים דומים, כאשר טענה שיש להציב את הצבא האמריקאי בגבול ו"להכות אסטרטגית" כדי להדוף את הקרטלים, שלדבריה "שולטים" בממשלה ובעם המקסיקני. "הצבא שלנו מוכשר בשביל כך, וצריך להוציא את הקרטלים במהירות", אמרה.

חיזק ואמר הנציג ג'יימס קומר מקנטקי, שהוא גם יו"ר ועדת הפיקוח של בית הנבחרים: "העמדה שלי ברורה מאוד. אני מאמין שצריכה להיות לנו נוכחות צבאית, לכל הפחות, בגבול הדרומי אם לא מעבר לגבול".

הוא גם התייחס למשבר הפנטניל שיצא לחלוטין משליטה ואמר: "תחשבו על כל מקרי המוות שהתרחשו, לא רק מקריסטל מת' שמיוצר בצד הדרומי של הגבול, אלא גם הפנטניל שהם אורזים מעבר לגבול. זה מקום ההתכנסות של הסמים האלה. אנחנו חייבים לנקוט עמדה נחרצת נגד מקסיקו".

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE