הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הקריסה של SVB: יו"ר ה-FDIC לשעבר מזהיר מפני נפילה של בנקים נוספים
וויליאם אייזק אזהיר כי המציאות הפיננסית שנוצרה דומה לזו של שנות ה-80, והצטרף לחששות של רבים במגזר הכלכלי מפני התמוטטות של מוסדות בנקאיים אחרים

לשעבר יו"ר התאגיד הפדרלי לביטוח פיקדונות (FDIC), וויליאם אייזק, אמר כי ישנם בנקים נוספים שצפויים לקרוס - זאת לאחר שבנק עמק הסיליקון (SVB) התמוטט בשבוע שעבר. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

הבנק SVB, ה-16 בגודלו בארצות הברית והמוסד הפיננסי המוביל לסטארט-אפים כבר כמעט 40 שנה, קרס ביום שישי וטלטל לחלוטין את העולם הכלכלי. מדובר בנפילה הגדולה ביותר עבור מוסד בסדר גודל שכזה, מאז המשבר הפיננסי העולמי ב-2008. 

בשל האירוע, הדאגות במגזר הפיננסי הולכים וגדלים מפני קריסות דומות בעתיד הקרוב. וויליאם אייזק, ששימש כיו"ר ה-FDIC בין השנים 1981 ל-1985 תחת ממשלתו של רונלד רייגן, תקופת המשבר הכלכלי, אמר לאתר 'פוליטיקו' כי הוא צופה למכה קשה. 

"אין לי ספק: יהיו עוד. כמה עוד? אני לא יודע. באיזה סדר גדול? אני לא יודע. אבל נראה לי שזה מאוד דומה לשנות ה-80", אמר. 

שילה בייר, שכיהנה כיו"ר ה-FDIC בין השנים 2006 ל-2011 - בימי המשבר הכלכלי העולמי, אמרה שנפילת הבן של סיליקון ואלי צריכה להיות "קריאת השכמה" לבנקים אחרים לגבי הגורמים שעלולים להוביל לקריסה. 

כעת השלטון מנסה להבין כיצד להתמודד עם המכה, כאשר הפדרל ריזרב וה-FDIC שוקלים להקים קרן שתסייע מפני מקרים דומים. התקווה היא להרגיע את המפקידים שהכסף שלהם בטוח, ולהפחית את הסבירות לפאניקה כמו זו שהובילה לקריסה של SVB. 



0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE