הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
צוקרברג: "המציאות הכלכלית החדשה תימשך שנים רבות"
מנכ"ל מטא שלח מכתב לעובדי החברה שם פירט את האתגרים הכלכליים החדשים שנוצרו בשל מגוון סיבות, מה שמאלץ אותו להמשיך בצעדי ייעול וקיצוץ בעובדים

החדשות בדבר גל פיטורים נוסף של 10,000 עובדים בחברת מטא, הגיעו עם אזהרה של המנכ"ל מארק צוקרברג לגבי המצב הכלכלי בארצות הברית, שטען כי המגזר הטכנולוגיה ייאבק במשך "שנים רבות".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

חברות טכנולוגיות רבות - כמו מטא, אמזון וסיסקו, סובלות בחודשים האחרונים מבעיות כלכליות שהובילו לפיטורים המוניים, שצפויים להימשך. 

בדו"ח היעילות השנתי שנשלח ביום שלישי לעובדי מטא, צוקרברג האשים את הריבית הגבוהה כסיבה לקיצוץ המאסיבי בעובדים, זאת לאחר גל פיטורים קודם בסתיו שעבר, אז 11,000 איש איבדו את עבודתם. 

"בשלב הזה, אני חושב שעלינו להכין את עצמנו לאפשרות שהמציאות הכלכלית החדשה הזו תימשך שנים רבות", כתב צוקרברג והסביר: "שיעורי ריבית גבוהים יותר מובילים לכך שהכלכלה תרזה יותר, כמו גם חוסר יציבות גיאופוליטית מובילה ליותר תנודתיות, ורגולציה מוגברת מובילה לצמיחה איטית ולהגדלת עלויות החדשות".

"בהתחשב בתחזית הזו, נצטרך לפעול בצורה יעילה יותר מאשר הצמצומים הקודמים בעובדים, כדי להבטיח את ההצלחה", הוסיף. 

במהלך מגפת הקורונה, חברות הטכנולוגיה והמסחר האלקטרוני פרחו מאוד, והם חוו צמיחה גדולה מאוד בהכנסות - אך עם החזרה לשגרה, הצמיחה האטה מאוד. 

וההאטה בכלכלה היא מצב די חדש עבור מטא, שלדברי צוקרברג ראתה "צמיחה מהירה בהכנסות שנה אחר שנה", במשך רוב ההיסטוריה של החברה. 

"אבל השנה שעברה הייתה קריאת השכמה קשה. הכלכלה העולמית השתנתה, הלחצים התחרותיים גדלו, והצמיחה שלנו הואטה במידה ניכרת. צמצמנו את התקציבית. כיווצנו את הנדל"ן, וקיבלנו את ההחלטה הקשה לפטר 13% מכוח העבודה שלנו". 

נוסף לפיטורים המאסיביים הקרבים, מטא מתכננת לבטל גם "פרויקטים בעלי עדיפות נמוכה" ולהסביר מספר רב של שכבות ניהול כדי לאפשר לחברה "להשקיע הרבה" בעתיד.

 

 

1% לא
99% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE