הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
גוף ונפש: כך תוכלו לחזק דימוי גוף חיובי
העיסוק בדימוי הגוף ובמודל היופי נוכח בחיים של כולנו, כאשר באופן טבעי שאלות לגבי אסתטיקה ויופי הן חלק בלתי נפרד מהזהות שלנו. אך עיסוק יתר באסתטיקה בא על חשבון הבריאות הנפשית שלנו. החדשות הטובות הן שיש מה לעשות בנידון

כולנו עסוקים במראה החיצוני שלנו, אך מה קורה כשהתעסקות הופכת אובססיבית? אז לפי מחקרים, אנו חווים פגיעה במצב הנפשי שלנו. בדיוק בגלל זה ריכזנו עבורכם רשימה קצרה של כמה טיפים שיעזרו לכם לחזק את דימוי הגוף החיובי שלכם. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מצאו מקום מאוזן
ככל שתצליחו למצוא מקום מאוזן ביחס לעיסוק בדימוי הגוף ולשיח פתוח וחיובי סביב הנושא, כך גם האווירה סביב הנושא תהיה חיובית.

הפחיתו שיפוטיות

עיסוק יתר בדימוי הגוף בבית ואמירות שיפוטיות יכולים להשפיע לשלילה. עיסוק יתר בדיאטות בקרב ההורים ובסימון מזון כבריא או לא בריא עלול להשפיע לרעה על דפוסי האכילה. סגלו הרגלים בריאים לעצמכם ולבית. חשוב לסגל הרגלים בריאים שהם חלק מחיי היום יום, כגון ארוחת ערב משפחתית, הנאה משותפת מפעילות גופנית והשקעת זמן לא מוגזם בשגרות טיפוח. כמו כן, חשוב להפחית שיפוטיות כלפי עצמנו וכלפי בני המשפחה האחרים. 

שימו לב לשגרת הטיפוח שלכם
לגבי שגרות טיפוח שהיא מחוץ לשגרה חשוב לשקול האם הפעולה הכרחית, האם היא עלולה להזיק, וכיצד לייצר שיח משמעותי בנושא. כאשר אתם מתקשים לקבל את עצמכם ושואפים לשנות את המראה באופן אינטנסיבי, כדאי לנסות להבין לעומק כיצד לשפר את הדימוי העצמי בדרך אחרת, ולא חיצונית.

דברו בפתיחות על הגוף שלכם
חשוב ליצור דוגמה אישית בעיסוק חיובי בדימוי הגוף, לדבר על היחס לגוף באופן פתוח. חשוב לא לנזוף בעצמכם ולא להיות שיפוטיים, אלא לתמוך ולחפש את דרך ההתמודדות הבריאה ביותר תוך התייעצות עם הגורם המקצועי המתאים.

לסיכום, מתי צריך לחשוש? 

קיימים כמה דגלים אדומים בעיסוק בדימוי גוף ובעיסוק עודף בטיפוח עצמי. דימוי עצמי נמוך עלול להוביל להפרעות אכילה, דיכאון, חרדה והפרעה אובססיבית לגבי דימוי הגוף כולל הפרעת גוף דיסמורפית, מצב שבו יש תחושה מתמדת של עיוות לגבי חלק גוף מסוים ללא הקלה גם לאחר ביצוע ניתוחים או פרוצדורות אסתטיות חוזרות. שימו לב לסימנים מדאיגים כגון דיאטה חריפה, עיסוק מופרז במראה החיצוני וגישה שלילית וביקורתית בדימוי הגוף, הישקלות מרובה, ספורט כפייתי, הקאות חוזרות.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE