הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מדהים: קליפורניה סוף סוף יוצאת מהבצורת - וכך זה נראה
הגולדן סטייט ראתה כמויות משקעים חריגות, לפעמים אפילו שוברות שיאים, מה שמילא את מאגרי המים והוציא חלקים גדולים מהמדינה ממשבר הבצורת

הסופות הרבות שפקדו את הגולדן סטייט בחודשים האחרונים מילאו את מאגרי המים שהיו כמעט ומרוקנים, לאחר תקופה ארוכה של בצורת בחוף המערבי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Getty Images)

 

סערה אחרי סערה, עם הפוגות קטנות ביניהן, גררו אזהרות לשיטפונות מסכני חיים, והותירו נזקים רבים ואלפים ללא חשמל. אך במקביל, הם גם העלו את מפלסי המים במאגרים, והחזירו אותם לקיבולת של 100 אחוזים.

אגם אורוויל הוא אחד מהם, ותמונות מרשימות ומשמחות פורסמו על ידי המטאורולוג של KLS, מת'יו ג'ונס, שממחיש את העלייה במפלס המים של המאגר השני בגודלו בקליפורניה.

וכך הוא כתב: "המאגר השני בגודלו בקליפורניה ירד לרמות הנמוכות ביותר שלא אי פעם בספטמבר 2021. אך סופות גשומות ללא הפסקה מילאו מחדש את המאגר ב-66 מטרים!".

 

 

גם מאגר וויל רוק שבמחוז סן לואיס אוביספו, התמלא בכל כך הרבה מים עד שלראשונה מאז שנת 2005 - הוא עלה על גדותיו. מדובר למעשה בפעם ה-13 שהמאגר עלה על גדותיו, מאז בנייתו בשנת 1961.

אגם סנטה מרגריטה, גם כן במחוז סן לואיס אוביספו, כבר חודשיים עובר את מפלס המים המקסימלי. 

וכאמור, מדובר בהקלה גדולה מהיובש החריג. על פי הנתונים, יותר מ-86% מהגולדן סטייט סבלה מבצורת קשה, ויותר מ-12 אחוז מהמדינה סבלו מבצורת קיצונית. 

המספרים החמירו בספטמבר 2022, כאשר אחוז האזורים בקליפורניה שסבלו מבצורת קיצונית קפץ ל-40. 

וכעת, הנתונים הנוכחיים מראים שיותר מ-26 אחוזים מהמדינה יצאה ממשבר הבצורת, לעת עתה. כמו כן, אף אחד מהמדינות בגולדן סטייט לא סובלת מבצורת קיצונית או חריגה. 

המטאורולוג ברנדן בקינגהאם אמר כי צפויים עוד יותר משקעים בקליפורניה עם התקרבותה של הסופה שצפויה לפגוע באזור ביום שני הבא.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE