הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לראשונה בהיסטוריה: הבנקים הגדולים מצילים את First Republic עם 30 מיליארד דולר
אין ספק שזה נראה טוב יותר כאשר את חבל ההצלה זורקים הבנקים - השאלה היא, האם זה באמת משנה כאשר את החבל הזה זרקו מראש הפדרלים במערכת מולאמת ממילא?

הבנקים הגדולים  הצילו ביום חמישי את בנק פירסט רפובליק בעזרת הזרמת 30 מיליארד דולר לאוצר הבנק במטרה להציל את המלווה הבעייתי לאחר קריסת שני בנקים אזוריים אחרים בשבוע האחרון.

ג'יי.פי מורגן צ'ייס, סיטיגרופ, בנק אוף אמריקה וולס פארגו יתרמו כל אחד 5 מיליארד דולר.

מורגן סטנלי וגולדמן זאקס יתרמו כל אחד 2.5 מיליארד דולר.

BNY מלון, PNC Bank, State Street, Truist וה-US Bank יזרקו מיליארד דולר כל אחד.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

"פעולה זו של הבנקים הגדולים באמריקה משקפת את האמון שלהם בפירסט רפובליק ובבנקים בכל הגדלים, והיא ממחישה את המחויבות הכוללת שלהם לעזור לבנקים לשרת את הלקוחות והקהילות שלהם", מסרו הבנקים בהצהרה משותפת.

"בנקים אזוריים, בינוניים וקטנים הינם קריטיים לבריאות ולתפקוד המערכת הפיננסית שלנו", נכתב בהודעה.

עסקת החילוץ הוכרזה כאשר רגולטורים ופקידי בנק מנסים לחזק את האמון במגזר הבנקאי לאחר קריסת בנק עמק הסיליקון ובנק סיגנצ'ר והחששות לגבי הישרדותו של קרדיט סוויס.

ההתפרקות של SVB ו-Signature Bank - הובילה לקוחות להעביר את כספם לבנקים גדולים יותר שנחשבים "גדולים מכדי להיכשל", כולל בנק אוף אמריקה שעל פי הדיווחים, קיבל תזרים של יותר מ-15 מיליארד דולר ממפקידים חדשים.

מניית פירסט ריפבליק במקביל צנחה בכמעט 60% מאז יום שני ויותר מ-70% מתחילת השנה אם כי ב-24 השעות האחרונות הראתה התאוששות מרשימה.

"מוכרי שורט תוקפים בנקים שהם חושבים כחלשים, למרבה הצער, First Republic, לא עשה עבודה טובה מאוד בדחיקתם. אז קרנות הגידור ממשיכות לתקוף", אמר כריסטופר וואלן, יו"ר Whalen Global Advisors, לרויטרס.

ל-First Republic היו נכסים בשווי כ-213 מיליארד דולר עד סוף השנה שעברה.

הבנק, שהאשראי שלו נחתך ל'זבל' על ידי סוכנויות S&P Global Ratings ו-Fitch Ratings, ידוע במתן שירות ללקוחות עשירים ולעסקים הממוקמים בחופים.

הצלת First Republic נתהוותה בתוך סערה בינלאומית שנגרמה על ידי שאלות אודות יציבותה של ענקית הבנקים השוויצרית קרדיט סוויס.

מניית הבנק השוויצרי צללה ב-25% ביום רביעי, אך התאוששה לאחר שהבנק הלאומי השוויצרי זרק גלגל הצלה בצורת 54 מיליארד דולר שהועברו למלווה הבעייתי ביום חמישי.

עם זאת, הישרדותה של החברה שבסיסה בציריך נותרה מקור לדאגה גדולה בארה"ב ומחוצה לה.

אנליסטים חרדים כי קריסת הבנק תגרום לחשש מחודש מקריסה מדבקת בבנקאות העולמית.

ההחלטה של הבנק המרכזי האירופי להעלות את הריבית בחצי אחוז נוסף עוררה אף היא דאגה נוספת - על רקע הזהרת הכלכלן נוריאל רוביני כי קרדיט סוויס עלולה לקרוס עד סוף השבוע.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE