הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
משקיע-העל ביל אקמן מזהיר "השעון מתקתק - מישהו חייב לעצור את זה עכשיו"
בוקר אדום בוול סטריט על רקע מה שנראה כקונסלידציה כושלת של הבנקים האזוריים הכושלים על ידי הבנקים הגדולים - חשש כי מגזרים נוספים בשוק המניות ידבקו והכלכלה האמיתית תיפגע

במשך כמה שעות קצרות אמש, השוק נשם לרווחה כשה'בנקים הגדולים' השליכו פיקדונות בסך 30 מיליארד דולרים ל'בנקים הקטנים' (במיוחד ל-First Republic Bank) והיתה תחושה שהם "הצילו את העולם" והמשבר נמנע.

הבוקר, המציאות מתחילה לתת את אותותיה עם ירידות עזות במניות הבנקים האזוריים, כאשר שאר המגזרים מחליקים אף הם במהירות...

גולדמן זאקס מציין שמגזר הקמעונאות מתחיל להיחשף לירידות במניות הבנקים...

הבעיה, כפי שניסח אותה המגה-משקיע ביל אקמן היא פשוטה: "הפצת הסיכון של הדבקה פיננסית כדי להשיג "תחושת אמון מזויפת" ב-First Republic Bank היא מדיניות גרועה".

לאור קריסת מניית FRB הבוקר נראה כי לאקמן יש נקודה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

משום שאם ה'תוכנית לחלץ עבדה' - מדוע הבנקים האזוריים עדיין נמצאים במצב קשה כל כך לאחר נפילת SVB?

הזרמת הפיקדון של 30 מיליארד דולר על ידי 'הבנקים הגדולים' "מעלה יותר שאלות משהיא עונה עליהן", טוען אקמן, ומוסיף - "אמרתי בעבר שהשעות חשובות. ואנחנו אפשרנו לימים לעבור. חצי-אמצעים לא עובדים כשיש משבר אמון".

בעוד שלטענתו אין לו 'השקעה ישירה במשחק הזה' של המגזר הבנקאי, ברור שהוא - כרבים מאיתנו, מעדיף שהעולם לא יתפוצץ.

"אני פשוט מודאג מאוד מהסיכון להדבקה פיננסית שתצא משליטה ותגרום לנזק כלכלי קשה ולמצוקה", אמר והוסיף כי לדעתו שרת האוצר ילן "ככל הנראה דחפה את הבנקים הגדולים למחזר חלק מהפיקדונות שקיבלו מ-@firstrepublic בחזרה לבנק למשך 120 יום. התוצאה היא שסיכון החידלון של פירסט רפובליק מופץ כעת לבנקים הגדולים ביותר שלנו".

במילים אחרות, לדעת אקמן מפקידים שעברו מפירסט-רפובליק לבנקים הגדולים, למעשה בלא ידיעתם, נלקח כספם והוחזר לבנק שעזבו אף על פי שהם עכשיו בידיים בטוחות באחד הבנקים הגדולים.

בפועל, המפקידים הקטנים בטוחים - אך המערכת? היא מייצרת כאן פמפום מלאכותי.

השוק כנראה לא קונה את הבעת האמון הבדיונית - ולכן יש ירידה של 17% במניות פירסט רפובליק.

אקמן ממשיך: "פירסט רפובליק אינו SVB, זהו בנק המנוהל היטב, בעל הון ושירות ברמה גבוהה עם נכסים טובים ואשר אהוב על לקוחותיו".

"הוא נקלע לריצה בנקאית שלא באשמתו. הוא לא ראוי להיכשל".

"ההודעה לעיתונות שהודיעה על ההפקדות בסך 30 מיליארד דולר עוררה יותר שאלות ממה שהיא ענתה עליהן. וחוסר שקיפות גורם לשוק להניח את הגרוע מכל".

"שוב, אין לי השקעות ארוכות או קצרות במגזר הבנקאי. אני פשוט מודאג מאוד מהסיכון להידבקות פיננסית שתצא משליטה ותגרום לנזק כלכלי קשה ולמצוקה".

"אנחנו צריכים לעצור את זה עכשיו. אנחנו מעבר לנקודה שבה המגזר הפרטי יכול לפתור את הבעיה. אנו נמצאים בידי הממשלה והרגולטורים שלנו. טיק-טק".

עכשיו גם לאחר דבריו של אקמן יש דבר אחד בטוח - הסחרור רחוק מלהסתיים.

לא מאמינים? מה דעתכם על 'קרדיט סוויס' שירדה הבוקר לשפל חדש למרות למעלה מ-50 מיליארד דולר מהבנק המרכזי של שוויץ?.

כפי שדויטשה בנק מציין, החשש מהידבקות פיננסית הוא דרמטי בלשון המעטה: "רק ארבע פעמים ב-40 השנים האחרונות ראינו תנועות בשוק האג"ח כמו שראינו השבוע"

 למי שתוהה לגבי טון הסיכון, כולל ירידה בתשואות בארה"ב, הכלכלן מוחמד אל-אריאן מציין כי יש יותר פטפוטים בשווקים על המודל העסקי של קרדיט סוויס ובארה"ב יש אמון רעוע לגבי יכולתו של הפד לפעול כמנהל משברים.

וזאת במיוחד לאחר מאמר ב-NYTimes תחת הכותרת - "אנחנו צריכים סירה גדולה יותר", למי שתהיה, הם התכוונו לסירת הצלה...

1% לא
99% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE