הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מפעל גרעיני בארה"ב מודה בדליפת 400,000 גאלונים של מים רדיואקטיביים - הדבר הוסתר מהציבור במשך תקופה
אם דליפת מים נגועים בטריטיום 'אינה מהווה סיכון בריאותי ובטיחותי לקהילה המקומית או לסביבה', מדוע הסתירה החברה ופקידי ממשל את האירוע מהציבור במשך חודשים?

תושבי מינסוטה תוהים מדוע הרגולטורים במדינה חיכו חודשים כדי להודיע לציבור שמאות אלפי ליטרים של מים רדיואקטיביים דלפו מתחנת הכוח הגרעינית של Xcel Energy מונטיצ'לו.

מחלקת הבריאות של המדינה פרסמה ביום חמישי הצהרה על מאמציה של Xcel לנקות 400,000 גאלונים מהמים המכילים טריטיום שדלפו מצינור מים העובר בין שני בניינים במפעל.

Xcel עצמה דיווחה לראשונה על הדליפה לקצין התורן של מדינת מינסוטה ולנציבות הרגולציה הגרעינית בנובמבר, אך הדליפה פורסמה רק השבוע.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"הדליפה נבלמה והחברה עוקבת אחר פלומת מי התהום דרך שני תריסר קידוחים. לפי הערכות, כ-20% מהטריטיום נחלצו באמצעות בארות מיצוי, ומים מזוהמים ממשיכים להישאב ממי התהום", נכתב בהודעת משרד הבריאות.

גורמים מקומיים מסרו כי הדליפה "לא מהווה סיכון בריאותי ובטיחותי לקהילה המקומית או לסביבה" ולא הגיעה לנהר המיסיסיפי או לאקוויפרים שמסביב אשר תושבי האזור שותים מהם.

Xcel מסרה כי המים הרדיואקטיביים שדלפו "מוכלים במלואם באתר ולא זוהו באזורים אשר מעבר למתקן או במי שתייה מקומיים כלשהם".

ואם דליפת מים נגועים בטריטיום 'אינה מהווה סיכון בריאותי ובטיחותי לקהילה המקומית או לסביבה', מדוע הסתירה החברה ופקידי ממשל את האירוע מהציבור במשך חודשים?

58% לא
42% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE