הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טראמפ לתומכיו: "מעריך שאיעצר ביום שלישי, צאו להפגין"
ימים בודדים לאחר הדיווחים לפיהם התביעה במנהטן מתכוונת להגיש כתב אישום נגדו, הנשיא לשעבר פרסם פוסט ברשתות החברתיות שבה קרא לתומכיו לצאת לרחובות על רקע מעצרו המסתמן ביום שלישי בשבוע הבא

נשיא ארצות הברית לשעבר, דונלד טראמפ, רמז הבוקר (שבת) ש"הדלפות בלתי חוקיות" מצביעות על כך שהוא עתיד להיעצר ביום שלישי הקרוב.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


דונלד טראמפ (צילום: רויטרס)

 

בפוסט ששיתף ברשת החברתית שהקים, טראמפ רמז על כך שהוא עלול לעמוד לדין בניו יורק כבר בימים הקרובים. עם זאת, הנשיא לשעבר סירב לציין האם קיבל הודעה רשמית על כך שהוא צפוי להיעצר.

"המועמד הרפובליקני המוביל ונשיא ארצות הברית לשעבר ייעצר ביום שלישי בשבוע הבא", כתב והוסיף, "תפגינו, תחזירו את המדינה שלנו". בתביעה במנהטן סירבו להגיב לפוסט.

כזכור, בשבוע שעבר דיווחנו שמשרד התביעה במנהטן הזמין את טראמפ להעיד בפני חבר מושבעים גדול, וזאת כחלק מחקירה שמתנהלת בנוגע לדמי השתקה שטראמפ לכאורה שילם לשחקנית הפורנו סטורמי דניאלס. מומחים למשפט סבורים שההזמנה ששוגרה לטראמפ מרמזת על כך שכתב אישום יוגש נגדו בקרוב.

 

דונלד טראמפ (צילום: AP)

 

לפי הדיווחים בניו יורק טיימס, משרדו של התובע הראשי במנהטן - אלווין בראג - פנה לנשיא לשעבר בבקשה שימסור את גרסתו לאירועים. חשוב להסביר שחבר מושבעים גדול (או באנגלית Grand Jury) מורכב מאזרחים מן השורה (שמקבלים זימון לכך, בדומה לאופן שבו אזרחים מקבלים זימונים לשמש כחבר מושבעים במשפט) שמתבקשים לבחון עדויות ולקבוע האם יש מקום להגיש כתב אישום. בניו יורק, אחד השלבים האחרונים הוא זימונו של מי שעלול להפוך לנאשם, ובדרך כלל זה קורה לפני הגשת כתב אישום.

דוברו של טראמפ תקף את משרד התביעה ואמר: "פשוט מטורף לחשוב על האיום של משרד התביעה כלפי הנשיא טראמפ. בחמש השנים האחרונות, המשרד מנהל ציד מכשפות וחוקר כל היבט בחייו של טראמפ. הם לא מצאו דבר, וכך יהיה גם הפעם".

לצד האפשרות שיוגש נגדו כתב אישום בניו יורק, טראמפ מתמודד עם צרות משפטיות במדינות אחרות בארצות הברית. בינואר, חבר מושבעים גדול סיים חקירה שנמשכה שבעה חודשים בנוגע להתנהלות של טראמפ במהלך הבחירות ב-2020 ואחריהן, כאשר הפעיל לחץ על בכירי במדינה כדי "למצוא" קולות נוספים עבורו. ממצאי החקירה הועברה לתובע המחוזי, אך רוב הפרטים נותרו חסויים.

בוושינגטון, תובע מיוחד בוחן את פרשת המסמכים המסווגים, שכידוע נמצאו בביתו במאר-א-לאגו למרות שטראמפ טען כי אינו מחזיק במסמכים מסוג זה. בנוסף, נבדק האם הוא פעל לשבש את הניסיון להשיג את המסמכים בחזרה.

במקביל לכך, התובע המיוחד גם בודק את הניסיונות של טראמפ למנוע את העברת השלטון לנשיא ביידן לאחר הבחירות ב-2020 - ובפרט האחריות הפלילית שלו לאירועי ה-6 בינואר.

75% לא
25% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE