הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מנכ"ל ChatGPT מודה: "אני קצת מפחד ממה שיצרנו"
סם אלטמן הדגיש כי חשוב להיות זהירים עם הבינה המלאכותית, וכי העובדה שהוא חושש מכך צריכה לשמח ולהעניק ביטחון לציבור. אחרת, "הייתם אומללים שאני בתפקיד"

מנכ"ל החברה שמאחורי ה-ChatGPT, הצא'טבוט המפורסם ביותר בעולם הבינה המלאכותית, הודה שהוא "קצת מפחד" ממה שהם יצרו. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

במהלך ראיון עם חדשות ABC, סם אלטמן, מנכ"ל OpenAI, אמר: "אנחנו חייבים להיות זהירים כאן", והסביר כי הטכנולוגיה עצמה היא כל כך חזקה, שהיא יכולה להיות מסוכנת. 

"אני חושב שאנשים צריכים להיות שמחים שאנחנו קצת מפחדים מזה", אמר אטלמן בן ה-37, יזם יהודי-אמריקאי. 

כאשר נשאל על ידי המראיין מדוע הוא "מפחד", אלטמן ענה שאם הוא לא היה מפוחד אז "אולי לא הייתם צריכים לסמוך עלי או שהייתם מאוד אומללים מזה שאני בתפקיד הזה". 

הוא המשיך והסביר: "זה הולך לחסל הרבה משרות נוכחיות, זה נכון. הסיבה לפתח בינה מלאכותית מלכתחילה, מבחינת ההשפעה על חיינו ושיפור חיינו, זו תהיה הטכנולוגיה הגדולה ביותר שהאנושות פיתחה עד כה". 

גם מערכת החינוך הולכת להשתנות, ואטלמן נשאל האם הצ'אטים מבוססי בינה מלאכותית "יגבירו את העצלנות בקרב תלמידים". הוא ענה: "החינוך יצטרך להשתנות. אבל זה קרה פעמים אחרות עם הטכנולוגיה. כאשר קיבלנו את המחשבון, הדרך שבה תלמידים למדו מתמטיקה ומה שבדקנו אצל התלמידים, השתנה לחלוטין". 

 

(צילום: Getty Images)

 

בגלל אותן חששות, מושל וירג'יניה גלן יאנקין, דרש שמחוזות בתי ספר יאסרו טכנולוגיות בינה מלאכותית כמו ChatGPT. מטרת החינוך, לדבריו, היא "לוודא שהילדים שלנו יוכלו לחשוב, ולכן, אם מכונה חושבת עבורם, אז אנחנו לא משיגים את המטרה שלנו". 

אבל אלטמן נחוש בכך שהבינה המלאכותית הזו היא ברכה עבור החברה: "אחת ההבטחות של הטכנולוגיה הזו, מהן אני הכי מתרגש, היא היכולת לספק למידה אינדיבידואלית לכל תלמיד". 

ולא רק בנושא החינוך, טען אלטמן. "אנחנו יכולים לראות את זה גם בכל מקצוע, ואנחנו יכולים לקבל איכות חיים הרבה יותר גבוהה. ויהיו דברים חדשים שאנחנו אפילו לא יכולים לדמיין אותם היום". 

ה-ChatGPT הוציא ביום שלישי שעבר את הגרסה המעודכנת ביותר, 4, שאחד החידושים העיקריים בו הוא שהבינה המלאכותית יכולה לפרש תמונות וליצור רשימת מתכונים מתוך פריטים במקרר של המשתמש. כך צויין בחדשות ABC. 

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE