הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סובלים מיובש בקרקפת? כך תטפלו
כשאנו סובלים מיובש בכפות הידיים או בעור הפנים, כל מה שאנו צריכים לעשות הוא למרוח קרם. אך מה קורה כשזה מגיע לקרקפת שלנו? מדובר על תופעה נפוצה במיוחד בקרב נשים וגברים כאחד, והחדשות הטובות הן - שיש מה לעשות בנידון

ממש כמו שיש תכשירים ללחות העור, כך גם הקרקפת שלנו קיבלה תכשירים משל עצמה. היום הטיפול בקרקפת יבשה לא מסתכם רק בבחירת שמפו ומרכך איכותיים - בשנים האחרונות התפתחה מגמה שבה נוצרו התאמות מעולמות הביוטי והדרמו-קוסמטיקה בהם יש התייחסות וטיפול בקרקפת ממש כמו בעור הפנים.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


עכשיו, בשיא עונת היובש, החלטנו לבדוק איך שומרים על הקרקפת - ותוך כמה זמן רואים תוצאות. הנה כל התשובות:

ראשית, כיצד נוצר יובש בקרקפת?

יובש בקרקפת יכול להיגרם מסיבות שונות, כאשר העיקרית והמובילה היא מזג האוויר החורפי. בעונות הקרות יש פחות לחות באוויר, העור מתייבש ואיתו גם הקרקפת. סיבות נוספות ליובש יכולות לנבוע משינויים במאזן ההורמונלי אצלנו בגוף, או נטילת תרופות מסוימות שמשפיעות על הלחות בקרקפת ואף ממחלות עור ספציפיות שנובעות ממצבים של מתח ולחץ בתקופות מסוימות בחיים.

בנוסף, יובש זה יכול להתבטא גם בקשקשת קלה שאיננה נובעת מסיבה של מחלת עור (כמו פטרת עור הקרקפת). סיבה נוספת הינה רגישות יתר למים חמים במקלחת שיכולה ליצור תחושת גרד בלתי נשלטת.

אחת התופעות המטרידות הנגרמות בעקבות היובש בקרקפת היא נשירה, השיער שהינו גורם מאוד חיוני מבחינה פיזיולוגית, יכול להתייבש ולנשור. כאשר מטפלים בקרקפת היבשה גם הנשירה הנגרמת מיובש תפסק.

כיצד ניתן לטפל?

על מנת לטפל ביובש בקרקפת, רצוי להשתמש בתכשירים המתאימים בקטגוריה, מבחינת ה-PH שלהם (רמת החומציות) וההרכב. ניתן היום למצוא תכשירים מסוג זה בכל סופר, כאשר שימוש יום יומי בהם מאזנים את רמת החומציות הנדרשת לקרקפת בריאה. כמו כן, הם אינם שומניים מדי, היות ותכשיר שומני מידי עלול לגרום לאפקט ההפוך - הגברת היובש. 

התכשירים הדרמו-קוסמטיים כוללים חומרי לחות שיודעים להחדיר את הלחות אל מתחת לשכבה העליונה של עור הקרקפת. חשוב לטפל בקרקפת בדיוק כמו שאנחנו מטפלים בכל איבר אחר אצלנו בגוף, טיפול מומלץ נוסף הוא מריחה של התכשיר בדרך כלל פעמיים ביממה. בנוסף, מומלץ לחפוף את השיער בשמפו מתאים (דרמו-קוסמטי בעל PH ) שלא יגביר את היובש.

מתי רואים תוצאות?

חשוב לדעת כי התוצאות אינן מיידיות. קרקפת יבשה צריכה את הזמן לריפוי מצד אחד ולאיזון הקרקפת מצד שני - זה תהליך שעשוי להימשך שבועות, ולעיתים גם 3-6 חודשים. לקרקפת שעברה סוג של טראומה, שמתבטא ביובש וכדומה, לוקח זמן להתאושש ולחזור לתקינות. תהליך ההחלמה הוא אינדיבידואלי, ויכול לקחת עד 12 שבועות.

מה ניתן לעשות אם דרכי הטיפול לא עובדות?

אם ניסיתם הכל ואין שיפור, מומלץ להתייעץ עם דרמטולוג (רופא עור המתמחה בנושא). זאת, על מנת לשלול מחלת עור בקרקפת - פטרת של העור, אטופיק דרמטיטיס, ופסוריאזיס - שהן המחלות הנפוצות ביותר, רופא עור יוכל לאבחן ולתת את הטיפול המתאים שבדרך כלל דורש מרשם רופא.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE