הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שרשרת אירועי תעופה חריגים: שני מטוסים כמעט התנגשו בשדה"ת הוליווד
טיסת סאות'ווסט הייתה במרחק של קילומטר וחצי מהמסלול כאשר היא הונחתה להפסיק את הנחיתה, זאת בגלל שמסוק מכבי האש של לוס אנג'לס ביצע תרגיל מוכנות על אותו הנתיב

אירוע חריג נוסף נרשם ביום שבת בנמל התעופה ברבנק הוליווד, כאשר מטוס כמעט התנגש במסוק - זאת ימים ספורים בלבד לאחר שמנהל התעופה הפדרלי ערך כנס נרחב על חששות בטיחות גוברים ברקע תקריות מרובות. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

גורמים רשמיים ב-FAA אמרו כי טיסה של חברת סאות'ווסט התקרבה למסלול בשדה התעופה שבדרום קליפורניה ביום שבת בסביבות השעה 9:50 בבוקר, כאשר בקר תנועה הבחין במסוק של מכבי האש של לוס אנג'לס על אותו המסלול. 

מטוס הבואינג 737 היה במרחק של קילומטר וחצי בלבד מהמסלול בזמן שהמסוק תרגל נחיתות 'מגע וסע'. הבקר פעל במהירות והנחה את המסוק להישאר על המסלול ועל הטייס של סאות'ווסט הורה להסתובב ולא לנחות.

התקרית הסתיימה במזל ללא התנגשות וללא נפגעים, אך היא מדאיגה רבים שכן בחודשים האחרונים נרשמו תקריות דומות רבות. רק לפני שבועיים, ב-7 במרץ, טיסת רפובליק כמעט התנגשה במטוס יונייטד איירליינס בנמל התעופה הלאומי רונד רייגן. 

בפברואר, באותו נמל התעופה בדרום קליפורניה, טיסה של חברת Mesa נאלצה להפסיק נחיתה ברגע האחרון כאשר מטוס של SkyWest קיבל אישור המראה מאותו מסלול.

 זה היה האירוע הרביעי מסוגו רק מתחילת השנה, ועל פי הדיווחים הוא היה אחד הגורמים העיקריים שהובילו את ה-FAA לקיים ועידת בטיחות דחופה כדי להתמודד עם החששות הגוברים. 

אך כמה שבועות ספורים קודם לכן, שני מטוסים של אלסקה איירליינס גירדו את זנבותיהם על האספלט של נמל התעופה הבינלאומי סיאטל-טקומה בזמן המראה. האירוע יוחס לבאג בתוכנה שגרם לטייסים לחשוב שהמטוסים שלהם קלים יותר ב-20,000 פאונד.

ועוד מספר שבועות אחורה, מטוס דלתא כמעט התנגש במטוס של אמריקן איירליינס בנמל התעופה ג'ון פ. קנדי.

 

1% לא
99% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE