הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כאב של אמא | הנשים שמחפשות אחר בניהן שנחטפו במקסיקו לפני כחמש שנים: "הם ננטשו על ידי הממשלה"
שני הצעירים נחטפו בשתי תקריות שונות בשנת 2017, והם חלק מ-550 אזרחים אמריקאים שעדיין נעדרים במדינה השכנה מדרום. "זה סיוט נוראי. רק אלוהים יודע מתי זה יסתיים"

לארצות הברית יש 550 אזרחים שרשומים כנעדרים במקסיקו, נושא שזוכה לתשומת לב חדשה בעקבות שתי תקריות חטיפה שונות בשבועות האחרונים - באחד מהם נרצחו שני אמריקאים מתוך ארבעה שנחטפו באלימות, ובשני ישנן שלוש נשים מטקסס שעדיין נעדרות. 

כעת, שתי אמהות של שני אזרחים אמריקאים שנחטפו במדינה השכנה מדרום לפני יותר מחמש שנים, פנו שוב לתקשורת בתקווה לגלות מה עלה בגורלם של יקיריהן, ותהו מדוע היעלמותם של הבנים שלהן לא זכה לתשומת לב גדולה כמו המקרים האחרונים. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


משמאל לימין: ארנסטו גרניקה, רוברטו פרנקו 

 

ארנסטו גרניקה ג'וניור בן ה-28 ורוברטו פרנקו ג'וניור בן ה-27 נחטפו בשני אירועים נפרדים בשנת 2017, ומאז הם נעלמו לחלוטין. 

גרניקה חצה את הגבול כדי לבקר קרובי משפחה כחלק מיום הולדתו ה-23, ונראה לאחרונה ב-31 באוגוסט 2017 בעיר מטמורוס במדינת טמאוליפס, הנמצאת בגבול עם טקסס. 

ימים לאחר מכן, רכב הג'יפ ליברטי שלו נמצא שרוף בצד כביש מהיר. בפנים נמצאה גופה שמעולם לא זוהתה, אך נקבע כי לא מדובר באמריקאי הצעיר. ימים לאחר מכן, חשבונות הבנק שלו התרוקנו. 

אמו, ג'נט סרסר רואיז, אמרה בראיון שהיא משוכנעת שבנה עדיין בחיים. "זה סיוט נורא. רק אלוהים יודע מתי זה יסתיים". 

פרנקו נראה לאחרונה ב-28 ביולי 2017, לאחר שעזב את ביתו בפסדינה, גם כן כדי לבקר קרובי משפחה באגואלגואס במדינת נואבו לאון, הנמצאת 80 ק"מ מהגבול עם טקסס. 

סוכני הגבול אישרו כי הוא חצה למקסיקו, אך מהחקירה עולה כי הוא מעולם לא הגיע ליעדו. ימים לאחר מכן אמו קיבלה שיחת טלפון עם דרישת כופר, והיא העבירה אלפי דולרים לחוטפים - אך מעולם לא ראתה שוב את בנה. 

אמו של פרנקו, ליסה טורס, מרגישה שחטיפת בנה לא זכתה לאותה תשומת לב כמו האירוע בו ארבעת האמריקאים נחטפו: "אני מרגישה שרוברט ננטש על ידי הממשלה שלו. השאירו אותו שם במדינה שהוא לא מכיר, והוא לא יוצג בשום צורה… אני רוצה תשובות, למה הוא לא זכה לאותה תגובה?".

 

תיעוד מחטיפת ארבעת האמריקאים בתחילת החודש

 

טורס ממשיכה בחיפושים אחר בנה, ומנהלת עמוד פייסבוק בשם "אמריקאים נעדרים במקסיקו", שמטרתו לסייע בהחזרת הנעדרים לביתם. 

בזמן שב-FBI לא מסרו תגובה לבקשת ה'ניו יורק פוסט', גורם במשרד החוץ הדגיש לתקשורת כי אין "עדיפות גבוהה יותר" מאשר עזרה למשפחות הנעדרים האמריקאים. 



0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE