הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
האגוז של אמריקה: יום הפקאן
השבוע נחגוג את יום הפקאן הבינלאומי וזו סיבה למסיבה, או לכל הפחות להכנה של קינוח טעים ומושחת שמעניק לאגוז הטעים את הכבוד המגיע לו. מצאנו שלושה מתכונים נהדרים שיגרמו לכם להתאהב מחדש בקינוחי פקאן

יום אגוז הפקאן הוא יום מיוחד שנוסד בארצות הברית, לזכר היום שבו נטע נשיא ארה"ב בזמנו, ג'ורג' וושינגטון, שתיל פקאן שקיבל מתומאס ג'פרסון באחוזת מאונט ורנון. הפקאן הוא אגוז שצומח על עץ פרי נשיר, שמקורו בדרום מזרח אמריקה הצפונית - מאזור המדינות איווה, אינדיאנה, טקסס ומיסיסיפי. הפקאן נקרא לפעמים "האגוז של אמריקה" ובארה"ב עוגת פקאן היא מאכל מסורתי.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


כמו כן, הפקאן בריא מאד ועשיר בערכים תזונתיים. הוא עשיר קצת יותר בשומן משאר האגוזים, אך יש בו חלבון, תיאמין, ויטמין B6, מנגן, מגנזיום, זרחן ואבץ. לכבוד היום החגיגי, הנה שלושה מתכונים לקינוחי פקאן מושלמים:

מאפי קינמון ופקאן

רכיבים:

1/2 3 כוסות (500 גרם) קמח 

1/4 כוס (50 גרם) סוכר 

1/2 כפית מלח 

2 כפיות (10 גרם) שמרים יבשים 

150 גרם חמאה רכה

2/3 כוס (160 מ”ל) חלב 3% שומן

1 כפית תמצית וניל 

2 ביצים בגודל L

למלית קינמון ופקאן:

100 גרם חמאה רכה מאוד

1 כוס פחות 2 כפות (200 גרם) סוכר חום כהה 

1 כף גדושה קינמון 

50 גרם אגוזי פקאן טבעיים קצוצים

לזיגוג קרמל:

75 גרם חמאה 

1/2 כוס (125 גרם) סוכר חום כהה 

2/3 כוס (160 מ”ל) שמנת מתוקה להקצפה 38% שומן

1/2 כפית תמצית וניל 

1 ביצה טרופה להברשה

הוראות הכנה:

מניחים בקערת מיקסר עם וו לישה קמח, סוכר, מלח, שמרים, חמאה, חלב, תמצית וניל וביצים ולשים 10 דקות עד שמתקבל בצק אחיד ומעט דביק. מכסים בניילון לא נצמד ומתפיחים את הבצק 1־2 שעות עד שהוא מכפיל את נפחו. אפשר להתפיח את הבצק במקרר למשך הלילה. מכינים את מלית הקינמון־פקאן: מניחים את החמאה הרכה בקערה ובעזרת מטרפה ידנית מקציפים לקרם. מוסיפים סוכר וקינמון ומערבבים היטב. מכינים את זיגוג הקרמל: מבשלים במחבת רחבה על אש בינונית־גבוהה חמאה, סוכר, שמנת ותמצית וניל. מערבבים כל הזמן עד שמתקבלת תערובת קרמל. מחלקים את הקרמל בין שקעי תבנית האפייה ומניחים בצד. על גבי משטח מקומח קלות מרדדים את הבצק למלבן בגודל 25x20 ס”מ ובעובי 5 מ״מ.

בעזרת מרית או קלף מורחים שכבה אחידה של מלית הקינמון־פקאן ומפזרים מעל את הפקאנים הקצוצים. מגלגלים את הבצק לרולדה הדוקה וחותכים ל־12 חלקים שווים. מניחים ״שושנת״ קינמון בכל שקע, מעל הקרמל שבתחתית. מכסים בניילון לא נצמד ומתפיחים 30־60 דקות עד שהמאפים מכפילים את נפחם. מחממים תנור ל־170 מעלות. מברישים את המאפים בביצה טרופה ואופים 15־20 דקות עד שהם זהובים והמטבח מתמלא בריח משגע. מחלצים את המאפים מהשקעים מיד כשהם יוצאים מהתנור ומגישים חם.

עוגיות מייפל ופקאן

רכיבים:

80 גרם שיבולת שועל טחונה דק

120 גרם קמח כוסמין מלא 

150 גרם אגוזי פקאן טחונים דק

120 מ"ל שמן קוקוס 

120 מ"ל סירופ מייפל טבעי

1 כפית תמצית וניל 

1 קורט מלח ים אטלנטי דק

לקישוט:

25 יחידות אגוזי פקאן 

הוראות הכנה:

מחממים תנור ל-180 מעלות ומרפדים תבנית בנייר אפייה. מערבבים שיבולת שועל, קמח כוסמין ופקאנים טחונים בקערה. מערבבים שמן קוקוס, סירופ מייפל, תמצית וניל ומלח ים בקערה נפרדת. מוסיפים את התערובת הרטובה ליבשה ומערבבים היטב. מגלגלים מהבצק 25 כדורים קטנים בידיים לחות ומניחים על נייר האפייה. מקשטים כל עוגייה באגוז פקאן. אופים 20-15 דקות עד שהעוגיות מזהיבות.

פאי פקאן טבעוני 

רכיבים: 2 כפות שמן זית 

1/4 כוס תמרים מגולענים

1 כוס אגוזי פקאן 

1/2 כוס שקדים 

1/4 כפית קינמון 

2 כפות זרעי פשתן טחונים

1 כף מים 

מעט מלח 

למלית

400 מ"ל קרם קוקוס ששהה לילה במקרר

1 כוס תמרים 

40 גרם חמאת קקאו 

1/4 כוס חמאת שקדים 

מלח 

לקישוט

½1 כוסות אגוזי פקאן 

הוראות הכנה: מכינים את הקלתית: מחממים תנור ל־180 מעלות, משמנים תבנית פאי בעלת תחתית נשלפת בקוטר 24 ס"מ בשמן זית ומרפדים תבנית תנור נוספת בנייר אפייה. משרים תמרים במים חמים 20 דקות. מסדרים פקאן על נייר האפייה בתבנית וקולים 10 דקות. מצננים מעט. שולפים את התמרים מנוזל ההשריה (לא צריך לסחוט) ומעבירים למכל מעבד המזון או הבלנדר. מוסיפים את אגוזי הפקאן הקלויים ויתר חומרי הקלתית וטוחנים לעיסה דביקה ונוחה לעבודה. מהדקים את העיסה לתחתית ודפנות תבנית הפאי, מעבירים לתנור ואופים 10 דקות. מוציאים מהתנור ומצננים לטמפרטורת החדר.

 מוציאים את קרם הקוקוס מהמקרר, מעבירים את השומן שהתקרש למעלה (לא משתמשים בנוזל) לקערה ומקציפים לקבלת קצפת קוקוס (מעט פחות אוורירית מקצפת על בסיס שמנת). טוחנים תמרים וחמאת קקאו בבלנדר או במעבד מזון לעיסה קרמית ומעבירים לקערה. מוסיפים חמאת שקדים ומלח, מערבבים ומקפלים פנימה את קרם הקוקוס המוקצף לתערובת אחידה. יוצקים את המלית על הקלתית ומסדרים מעליה אגוזי פקאן מהמרכז החוצה. מכסים את התבנית בניילון נצמד ומצננים במקרר שעתיים לפחות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE