הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"איום בריאותי רציני": זיהום פטרייתי מתפשט במהירות - ועמיד בפני תרופות קיימות
הנתונים בארה"ב מראים זינוק של כמעט 100% במספר האנשים שנדבקו בפטריה, שגורמת לזיהומים חמורים בזרם הדם והורגת אחד מכל שלושה נדבקים

זיהום פטרייתי שיכול להיות קטלני מאוד והפך לעמיד לתרופות קיימות - מתפשט בקצב מהיר בבתי חולים בארצות הברית, וממשיך להדאיג את רשויות הבריאות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

על פי דוח שפורסם בכתב עת רפואי, מקרים של קנדידה אוריס - פטריה שגורמת לזיהומים חמורים בזרם הדם ויכולה להוביל למוות אצל אנשים עם מערכת חיסונית מוחלשת, זינקו בשנים האחרונות וראו עלייה "דרמטית" בשנת 2021. 

באותה שנה, מספר המקרים גדל ב-95%, כלומר מ-756 בשנת 2020 למספר חולים של 1,471 בשנה שאחרי. כך עולה מנתונים של המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC).

המספרים ממשיכים לעלות, ובשנה שעברה דווחו 2,377 מקרים. 

ה-CDC קבע כי הפטרייה "מהווה איום בריאותי עולמי רציני" - כאשר יותר מאחד על כך שלושה חולים עם קנדידה אוריס בדם, הלב או במוח נכנעים למחלה.

הקנדידה אוריס מתפשטת בדרך כלל בבתי חולים ובבתי אבות באמצעות מגע מאדם לאדם, וכן מגע עם משטחים וציוד מזוהמים - כאשר היא יכולה להישאר על חפצים במשך מספר שבועות. 

יתרה מכך, לעתים קרובות התרופות המסורתיות נגד פטריות לא מצליחות לטפל בפטרייה הקטלנית, מה שכמובן גורם לעלייה בזיהומים עצמם, ובהגדלת כמות הזנים אשר עמידים בפני הרפואה המוכרת. 

פקידי בריאות, אשר מכנים את המצב כ"מדאיג במיוחד", מאמינים שהזינוק במספר הזיהומים נובע בין היתר ממגפת הקורונה, שכן כמה מרכזי בריאות נאלצו אז להשהות את הבדיקות לפטרייה כדי להילחם במגפה.




39% לא
61% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE