הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נשיא אוגנדה מאשים מדינות מערביות בקידום הלהט"ב באפריקה
 למרות שהומוסקסואליות בלתי חוקית מבחינה טכנית באוגנדה, לא הייתה הרשעה ביחסים חד-מיניים בהסכמה מאז קיבלה המדינה את עצמאותה מבריטניה בשנת 1965.

נשיא אוגנדה יוורי מוסווני תקף את מדינות המערב על קידום נושאים וסוגיות הקשורים ללהט"ב ביבשת אפריקה, והאשים אותן ב"בזבוז זמנה של האנושות".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 נשיא המדינה המזרח אפריקנית אמר את הדברים במהלך נאום פרלמנטרי לפני שהמחוקקים התכוננו להצביע על הצעת חוק הקשורה לאותו עניין.

הצעת החוק תכוון להטיל עונשים מחמירים יותר למי שנמצא אשם בקידום מטרות להט"ביות במדינה שבה הומוסקסואליות כבר אינה חוקית.

למרות שאוגנדה מאוימת בסנקציות אם היא תמשיך לסרב ליישם הגנות בסגנון מערבי ללהט"בים מוסווני דחה את הניסיונות להשפיע על ארצו, תוך שהוא מנסח את עמדתו כצורה של הגמוניה תרבותית.

 "אירופאים וקבוצות אחרות מתחתנות עם בני דודים וקרובים.  כאן, להתחתן בשבט הוא טאבו.  האם עלינו להטיל עליהם סנקציות על נישואי קרובי משפחה?  זה לא התפקיד שלנו", אמר.

 "מדינות המערב צריכות להפסיק לבזבז את זמנה של האנושות על ידי ניסיון לכפות את השיטות שלהן על אנשים אחרים", הוסיף.

תחת הנשיא ברק אובמה, ארה"ב הפסיקה את הסיוע לאוגנדה ב-2014 וביטלה תרגיל צבאי במדינה בתגובה לחוק שניסה להטיל עונש מאסר עולם בגין "הומוסקסואליות מחמירה", הכוללת יחסי מין עם קטין או בזמן שאדם נושא את נגיף האיידס.

הקיצוץ בסיוע גרם לכך שפרויקט של תוכנית שיטור קהילתית באוגנדה בסך 2.4 מיליון דולר נאלץ להיסגר בעקבות פשיטה משטרתית נגד תוכנית בריאות במימון ארה"ב.

עתה, במה שנראה כהסלמה ברטוריקה, במהלך נאומו הפרלמנטרי האחרון, מוסווני כינה הומוסקסואלים "סוטים" ואמר כי הומוסקסואליות אינה נורמלית.

 "למה זה קורה? האם זה מהטבע או שזה מטופח?.  אנחנו צריכים לענות על השאלות האלה.  אנחנו צריכים חוות דעת רפואית על זה.  נדון בזה ביסודיות", הוסיף

 למרות שהומוסקסואליות בלתי חוקית מבחינה טכנית באוגנדה, לא הייתה הרשעה ביחסים חד-מיניים בהסכמה מאז קיבלה המדינה את עצמאותה מבריטניה בשנת 1965.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE