הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ניו יורק: גבר המרצה מאסר עולם בגין רצח משפחתו - קיבל שחרור על תנאי
התובע המחוזי מתנגד למהלך, שכן בריאן בריטון מעולם לא הביע חרטה על כך שרצח את אמו, אביו ואחיו, ופצע את אחותו ששרדה, ואמרה: "אם ישתחרר - אחשוש לחיי"

גבר מניו יורק שנידון למאסר עולם כנער בגלל שרצח את בני משפחתו - קיבל שחרור על תנאי. זאת על אף שאחותו, שניצלה מהרצח, הדגישה כי היא חוששת לחייה, וציינה שאחיה מעולם לא הביע חרטה על מה שעשה. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

בריאן בריטון, כיום בן 50, רצח את אמו, אביו ואחיו ב-22 במרץ 1989, ופצע את אחותו, בבית המשפחה שלו בעיר פוקיפסי.

במסגרת משפטו, בריטון קיבל הסדר טיעון בו הורשע בשלושה מקרי רצח וניסיון רצח אחד, ונידון ל-25 שנות מאסר עולם עם אפשרות לשחרור על תנאי. 

באתר משרד התיקונים והפיקוח הקהילתי של ניו יורק, נכתב כי בריטון - אשר מרצה את מאסרו במתקן הכליאה אוטיסוויל - הפך להיות זכאי לשחרור על תנאי מאז מרץ 2014. הוא הגיש בקשה להשתחרר מספר פעמים, אך בכל פעם נדחה. עד לאחרונה. 

על פי הדיווחים בתקשורת, ב-6 במרץ נערך שימוע לגבי שחרורו, שם התקבלה ההחלטה כי הוא יצא לחופשי עם סיום ההכנה שלו לצאת בחזרה לקהילה, מה שעשוי לקרות ב-10 באפריל או מעט אחרי.

"חברי הוועדה מבססים את החלטותיהם על הסטנדרטים המתקיימים בהתאם לחוק", נכתב בהצהרה של מחלקת התיקונים. "לפני שמתקבלת החלטה סופית, חברי הוועדה חייבים לציית לדרישות החוק אשר לוקחות בחשבון גורמים רבים, כולל הצהרות שנאמרו על ידי הקורבנות ומשפחותיהם, אם יש כאלה, כמו גם עבר פלילי של האדם, הישגים מוסדיים, פוטנציאל להשתלב מחדש בהצלחה בקהילה, ומידת הסיכון לביטחון הציבור".

 

 

עוזר התובע המחוזי הראשי, מתיו וייסאופט, אמר כי משרדו התנגד לשחרורו של בריטון במהלך דיון השחרור לפני כשבועיים. 

הוא ציין כי למיטב ידיעתו, בריטון מעולם לא הביע חרטה על מעשיו, ולכן הוויסאופט רצה לדעת מהם "סט העובדות" של הוועדה איתן הם החליטו לעניק לו שחרור על תנאי.

הפעם האחרונה שבריטון הגיש בקשה לשחרור הייתה בנובמבר 2021. באותם ימים, אחותו שניצלה מהרצח הקימה עצומה בה הצהירה בבירור שהיא רוצה שאחיה יישאר בכלא, ושלחה את המכתב למושל דאז, אנדרו קואומו. 

היא כתבה: "אני חוששת לחיים שלי ולחיי ילדיי אם הוא ישתחרר. הסיבה היחידה שהוא הודה בפשעים הייתה שהוא גילה שאני עוד בחיים. אבל באותו בוקר נוראי, הוא התכוון להרוג גם אותי, אבל שרדתי".

"הוא מעולם לא הראה חרטה. הוא מעולם לא נתן סיבה למה הוא עשה את מה שעשה. הוא מעולם לא פנה אליי כדי לנסות לשקם את הקשר. כל אלה הם דברים שצריך להיעשות לפני שמישהו יכול לחשוב על שחרור", הוסיפה.



3% לא
97% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE