הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סערה ב-LAPD: פרטים ותמונות של שוטרים סמויים פורסמו באינטרנט
קבוצת זכויות אזרח הידועה בביקורת החריפה שלה על התנהלות המשטרה, העלתה לאתר שלה פרטים של יותר מ-9,300 אנשי שירות - חלקם בתפקידים רגישים ביותר

דרמה גדולה במשטרת לוס אנג'לס, לאחר שפרטים ותמונות של שוטרים סמויים פורסמו באתר של ארגון המתנגד למשטרה. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

קבוצת זכויות אזרח בשם Stop LAPD Spying, אשר מבקרת באופן תכוף את מדיניות המעקב של המשטרה המקומית, פרסמה ביום שישי האחרון באתר האינטרנט שלה מסד נתונים גדול של יותר מ-9,300 אנשי משטרה, לצד תמונות, שמות, מוצא, דרגה, תאריך העסקה, החטיבה ומספר תג. 

חברי הארגון עשו זאת מתוך הטענה שהעובדה ששוטרים הם עובדי מדינה, אין זה אומר שהם זכאים לפרטיות גדולה יותר משל תושבים אחרים. 

המידע על השוטרים סופק מלכתחילה על ידי מחלקת המשטרה עצמה בספטמבר 2022, כשנה לאחר מאבק בבקשה שהוגשה לקבלת רשימת סגל הקצינים, שהסתיימה בתלונה בביהמ"ש העליון שהוגשה על ידי עיתונאי עצמאי. 

בישיבת ועדת המשטרה שנערכה ביום שלישי, מפקד LAPD, מישל מור, אמר כי העירייה אכן נדרשת לפרסם מידע על פי חוק הרשומות הציבוריות. אבל לדבריו, לא ברור כיצד התמונות של שוטרים "שעובדים במשימות רגישות" פורסמו באתר, וציין שהדבר עלול לסכן את בטיחותם ואת עבודתם בחקירות מתמשכות.

"הם מעורבים בחקירות פליליות, הכוללות קרטלי סמים וכנופיות רחוב אלימות, והזהות שלהם מוגנת על פי פיקוח בית המשפט והחוקה", אמר מור, אם כי לא הזכיר כמה שוטרים סמויים נחשפו. 

 

(צילום: Shutterstock)

 

יממה לפני הישיבה, ליגת המגן של משטרת אל.איי הגישה תלונה ופרסמה הצהרה לפיה היא "קיבלה עשרות טלפונים מקצינים, במיוחד אלה העובדים במשימות חקירה רגישות, שהביעו הלם, פחד, זעם ודאגה לגיטימית לביטחונם וביטחון משפחותיהם". 

אותו ארגון אקטיביסטי שפרסם את השמות, אמרה כי האתר "נועד ככלי להעצים את חברי הקהילה" בניסיון לזהות "שוטרים אשר גורמים נזק... למשטרה יש מידע עצום על כולנו בקצות אצבעותיה, ובכל זאת הם מתנהלים בסודיות". 

חמיד חאן, אחד ממייסדי הארגון שדוחף לשקיפות בטענה שגופי פיקוח חיצוניים נכשלים באכיפה נגד שוטרים עם התנהגות בלתי הולמת, השתתף בישיבה ביום שלישי והאשים את מור וראשי מחלקות אחרות: "אתם רוצים ליצור שערורייה כי אתם רוצים להאשים את השליח". 

אך גורמים במשטרה אומרים שגם אם המידע הושג באופן חוקי, הוא עדיין עלול לסכן את בטיחות השוטרים. 

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE