הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חשיפה: צה"ל הפעיל לוחמה פסיכולוגית נגד אזרחי ישראל באמצעות שימוש בחשבונות פייסבוק פיקטיביים במבצע שומר חומות
תחקיר חדש של שני עיתונאים ישראלים חושף את התופעה החמורה - צה"ל בתגובה: "דובר צה"ל מחויב לאמת ומקפיד על דיווחים אמינים ומדויקים ככל הניתן, במטרה להעביר לציבור את כלל המידע בצורה ממלכתית"

תחקיר חדש חושף כי צבא הגנה לישראל הפעיל כנגד אזרחי מדינת ישראל קמפיין תעמולה בזמן מבצע "שומר חומות" שתכליתו היתה ליצור מצג של תקיפות קשות בעזה שגרמו כביכול לארגון הטרור חמאס להתחרט על ירי הטילים לעבר ישראל.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


‏אילוסטרציה: חייל מאגף המודיעין בצה"ל עובד מול מחשב. (צבא ההגנה לישראל)‏
 

בתחקיר שפורסם בעיתון 'הארץ' נחשף כי חיילים של יחידת דובר צה"ל הפעילו חשבונות פיקטיביים באמצעותם יצרו קמפיין ממוקד ברשתות החברתיות שנועד להאדיר את תקיפות הצבא הישראלי בעזה.

לפי התחקיר של הכתבים הגר שיזף ויניב קובוביץ', הפרופילים התמקדו בעיקר באושיות רשת מהצד הימני של המפה הפוליטית.

הפרופילים הגיבו להם ברשתות החברתיות וקראו להם לשתף סרטונים בהם נראים תקיפות בעזה, כשהם מוסיפים את ההאשטג "עזה מתחרטת", וכן טקסטים בסגנון "למה מפרסמים רק את התקיפות בארץ ולא את התקיפות שלנו בעזה? חייבים להראות לכולם כמה אנחנו חזקים!".

ו"שתפו כדי שידעו שאנחנו מגיבים ובגדול".

במהלך הקמפיין הגיבו החשבונות הפיקטיביים לאושיות רשת מימין, בהם, חה"כ דאז איתמר בן גביר, העיתונאים ינון מגל ושרון גל, וכן נשתלו הודעות דומות בקבוצות פייסבוק של תומכי ראש הממשלה נתניהו.

עוד על פי התחקיר בצה"ל פנו למשפיעני רשת וביקשו מהם לפרסם את סרטוני התקיפה בעזה.

בתגובה לתחקיר, הודו בדובר צה"ל כי אכן נעשה שימוש בחשבונות פיקטיביים, ואמרו כי מדובר ב"שגיאה".

"במהלך 'שומר החומות' הופצו חומרים המתארים גם את המתרחש ברצועת עזה. החומרים הינם קטעי מדיה אותנטיים מתוך הרצועה שנמצאו ברשתות הגלויות. הפניות למשפיענים לפרסום הקטעים בוצעו באופן רשמי מטעם צה"ל", נאמר בהודעת דובר צה"ל.

"לאור העובדה כי מדובר בחומרים שצילמו פלסטינים ברצועת עזה, פרסום החומרים בוצע ללא ייחוס לצה"ל. בנוגע לטענה על פתיחת חשבונות פיקטיביים ברשתות החברתיות, אכן נפתחו מספר מצומצם של חשבונות על מנת להגדיל את החשיפה".

"בדיעבד נמצא שהשימוש בחשבונות אלו הוא בגדר שגיאה, והיה מוגבל לכ-24 שעות. יודגש כי לא נעשה שימוש בכלי זה בשנתיים האחרונות. נדגיש כי דובר צה"ל מחויב לאמת ומקפיד על דיווחים אמינים ומדויקים ככל הניתן, במטרה להעביר לציבור את כלל המידע בצורה ממלכתית".

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE