הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רוחות של 180 קמ"ש בלוס אנג'לס: "הטורנדו החזק ביותר שפגע באזור זה 40 שנה"
הסופה העוצמתית שהכתה באזור מונטבלו ניתקה גגות והותירה נזק כבד, ואף פצעה בן אדם אחד שאושפז בבית החולים. תושב המקום: "אני בקליפורניה זה 53 שנים, מעולם לא ראיתי דבר כזה"

תושבי לוס אנג'לס כבר התרגלו למזג האוויר הסוער הפוקד את המדינה פעם אחר פעם, מאז חודש דצמבר. אך לתופעה שהגיעה לבקר ביום רביעי בבוקר אף אחד לא ציפה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

שירות מזג האוויר הלאומי כינה זאת כ"טורנדו החזק ביותר שפגע" באזור מאז שנת 1983, שכן הוא הכה כ-17 קילומטרים מחוץ למרכז העיר של אל.איי - ועל הדרך ניתק גגות של אזורים מסחריים בפארק התעשייתי במונטבלו ולקח עמו כל פסולת שהצליח. 

הסופה, ששמה המקצועי הוא EF-1, נעה עם רוחות עוצמתיות של עד 180 קמ"ש, וגרמה לנזק ל-17 מבנים, 11 מהם באופן משמעותי. בן אדם אחד נפצע והוא פונה לבית חולים מקומי, ובשלב זה לא ידוע מה מצבו.

"זה בהחלט לא משהו שכיח לאזור", אמרה המטאורולוגית של שירות מזג האוויר, רוז שוינפלד, שלא יכלה להגיד מתי יגיע שקט לאזור. "כל המרכיבים נמצאים שם לקיום אירועים אפשריים נוספים כמו זה שראינו קודם".

 

 

סרטונים שפורסמו ברשתות החברתיות הראו את הטורנדו מתקדם עם פסולת מסתובבת באוויר, כמו גם חלונות מנופצים ובלאגן על הרצפה.

 

 

מייקל טרנר, בעל חנות הממוקמת דרומית למרכז העיר מונטבלו, אמר לחדשות: "אנחנו כבר רגילים לרעידות אדמה באזור. אבל אני בקליפורניה מאז 1965, ומעולם לא ראיתי דבר כזה". 

"הרוח נעשתה חזקה מאוד. חפצים עפו לכל עבר. כל החנות הפכה לקערת אבק גדולה למשך דקה. ואז, כשהאבק שקע, המקום היה פשוט מבולגן", הוסיף.

כאמור, קליפורניה מתמודדת בחודשים האחרונים עם מזג אוויר קשה במיוחד, הכולל גשמים לא פוסקים, רוחות עוצמתיות ביותר ושלגים ברמות שיא - שגם עולים בחיי אדם. הסופה האחרונה גבתה את חייהם של חמישה בני אדם באזור סן פרנסיסקו. 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE