הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קטנים ותמימים למראה: כך פירות יער יכולים לשפר את שריפת השומן בגוף
פטל, אוכמניות, דובדבנים, חמוציות ועוד - נכנסות לקבוצות הכי שוות בריאותית שיש - פירות היער. מחקר חדש מצא ממצא מפתיע ובו הוכח כי אוכמניות עוזרות לגוף לשרוף יותר שומן בזמן פעילות גופנית ואף גם להפחית את הסטרס החמצוני בגוף

חוקרים אמריקנים נתנו לקבוצה של רוכבי אופניים אבקת אוכמניות במשך שבועיים לפני רכיבה על אופניים. הם גילו שקצב שריפת השומן שלהם במהלך פעילות גופנית מתונה עלה - והקבוצה גם שרפה פחות גליקוגן, מה שמגביר את רמות הסיבולת.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"מחקר זה היה הראשון שחקר האם צריכת אוכמניות תגרום לשיעורי חמצון שומן גבוהים יותר במהלך פרוטוקול פעילות גופנית שמטרתו למקסם את חמצון השומן באמצעות פעילות גופנית בעצימות מתונה אצל גברים בריאים ומאומנים", נכתב במחקר שפורסן בכתב העת Nutrients.

המחקר תיעד שצריכת אוכמניות במשך שבועיים הגבירה את חמצון השומן, הפחיתה חימצון הפחמימות והפחיתה את רמות הלקטט בפלזמה במהלך 40 דקות של רכיבה על אופניים בעצימות בינונית. לאחר שבועיים, המשתתפים נבחנו תוך כדי רכיבה של 40 דקות. המדענים גילו ששריפת השומן - עלתה ב-19.7 אחוזים ב-20 דקות, ב-43.2 אחוזים ב-30 דקות וב-31.1 אחוזים ב-40 דקות. המומחים גם גילו שסיבולתם השתפרה.

עוד נמצא כי היכולת של המשתתפים לעבד מידע השתפרה. המחקר כלל 86 מבוגרים (גילאי 65-80) שחוו לפי דיווח עצמי כמה בעיות קוגניטיביות. עוד 43 מבוגרים שלא חוו בעיות כלשהן נכללו כקבוצת השוואה. כל המשתתפים עברו בדיקות כדי לאשר את מצבם הקוגניטיבי. לאחר מכן הם הוקצו באופן אקראי לצרוך אבקת אוכמניות בר או אבקת פלצבו והונחו לכלול את האבקה מדי יום בתזונה שלהם.

המשתתפים היו במעקב שבדק את היכולות הקוגניטיביות שלהם מדי חודש ובתום המחקר הם נבדקו שוב. הבדיקות כללו מערכת אבחון ממוחשבת לאבחון מוחי-נפשי (CANTAB) וטכניקת הדמיית מוח.

התוצאות הראו כי יכולת קוגניטיבית בסיסית - מהירות עיבוד - השתפרה בקבוצת אוכמניות הבר. למעשה, מהירות העיבוד הוחזרה לרמה של אלו בקבוצת הייחוס שלא חוו ירידה קוגניטיבית כלשהי. במילים אחרות, זה בזמן להוסיף פירות יער ואוכמניות בפרט, לתפריט היומי שלכם, ובטח שלפני פעילות גופנית.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE