הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טיפות עיניים מזוהמות ברחבי ארה"ב: שלושה בני אדם מתו ושמונה התעוורו
עוד ארבעה מטופלים נדרשו לעבור ניתוח כירורגי להסרת גלגל העין, כאשר בכל רחבי המדינה דווחו על 68 נפגעים מהטיפות שגורמות לבקטריה שהיא "עמידה מאוד לתרופות"

לפחות 68 בני אדם ברחבי ארצות הברית נפגעו מטיפות עיניים מזוהמות - כאשר שלושה מתו, שמונה התעוורו וארבעה אחרים נזקקו להסרה כירורגית של גלגל העין. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

הטיפות של חברת EzriCare ו-Delsam Phama נמכרות ללא מרשם, וכבר בחודש פברואר הכריזו על ריקול שלהם. כעת, הן נקשרות למקרים קשים ב-16 מדינות ברחבי ארה"ב - כך נמסר מהמרכז לבקרת מחלות ומניעתן. 

אנשים שנפגעו הגיעו בין היתר מניו יורק, ניו ג'רזי, קונטיקט ופנסילבניה, אם כי ה-CDC לא פירט כמה חלו באיזו מדינה. 

הטיפות, אשר מיוצרות בהודו, גורמות לבקטריה בשם Pseudomonas aeruginos, ש"מעולם לא דווחה בארצות הברית לפני ההתפרצות הזו", נמסר מהסוכנות הפדרלית, שהוסיפה כי הזיהום "עמיד מאוד לתרופות".

ה-CDC ציין כי "מטופלים דיווחו על יותר מ-10 מותגים שונים של טיפות עיניים", אם כי EzriCare Artificial Tears "היה המותג הנפוץ ביותר". 

"חולים וספקי שירותי בריאות צריכים להפסיק באופן מיידי את השימוש בטיפות אלו", נמסר. "מטופלים שהשתמשו בהם ויש להם תסמינים של דלקת עיניים, צריכים לפנות לטיפול רפואי באופן מיידי".

משתמשים "שאינם חווים סימנים של זיהום", אינם צריכים לפנות לטיפול רפואי או צריכים להיזהר מתסמינים הכוללים ראייה מטושטשת, אדמומיות או הרגשה כלשהו בעין, וכן הפרשה צהובה, ירוקה או כלשהי מהעין".



0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE