הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מנכ"ל טיקטוק הגיע לוושינגטון - וספג ביקורת קשה: "אתם הורסים את חיי הילדים"
מנהל הרשת החברתית התמודד עם האשמות בדבר אחריות על התאבדותו של נער בן 16, ועוד רבים אחרים, בטענה שהפלטפורמה לא דואגת לשום פיקוח על התוכן - וכן מהווה סכנה לביטחון לאומי

דיון קשה נערך ביום חמישי בוושינגטון, כאשר מנכ"ל טיקטוק הגיע לקפיטול כדי לענות על החששות של מחוקקים אמריקאים לפיהן הפלטפורמה החברתית שלו מלאה בתוכן מזיק והיא מהווה סיכון לביטחון הלאומי לארה"ב.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מנכ"ל טיקטוק (שמאל), אביו של נאסקה בן ה-16 (ימין) - צילום: רויטרס

 

במהלך הדיון, הנציג הרפובליקני מפלורידה, גאס בילראקיס, התעמת עם המנכ"ל שו זי צ'ו בנוגע למותו של צ'ייס נאסקה בן ה-16, שמת בשנה שעברה לאחר שנחשף בטיקטוק לסרטונים שמקדמים התאבדות.

הוריו של נאסקה, שהגישו תביעה נגד חברת האם של טיקטוק - ByteDance, תועדו בדמעות כאשר בילראקיס השמיע סרטונים דומים למשתתפים בוועדת המסחר בבית הנבחרים. 

המחוקק האמריקאי אמר למנכ"ל: "אדון צ'ו, החברה שלך הרסה את החיים שלהם". 

צ'ו, כאמור, הגיע כדי לענות על חששות של רבים, והתייחס למותו של בן ה-16 כ"הרסני" ו"טרגי". הוא אמר: "אנחנו לוקחים את הנושאים האלה ברצינות רבה, ואנחנו מספקים משאבים לכל מי שמקליד כל דבר שקשור להתאבדות".

בחילופי דברים מתוחים נוספים, נציגה רפובליקנית מפלורידה, קאט קמקאק, הציגה סרטון שעלה באותה רשת חברתית, המראה אקדח יורה עם כיתוב המאיים על יו"ר אותה ועדה, וטענה שהווידאו נמצא ברשת כבר 41 ימים ללא הפרעה.

"זהו איום ישיר על יו"ר הוועדה, על האנשים בחדר הזה, ובכל זאת זה עדיין באוויר", אמרה קמקאק ומנכ"ל צ'ו והטיחה בו: "אתה מצפה מאיתנו להאמין שאתה מסוגל לשמור על אבטחת מידע של 150 מיליון אמריקאים כאשר אתה אפילו לא יכול להגן על האנשים בחדר הזה?".

 

(צילום: AP)

 

במהלך הדיון, צ'ו התייחס לטענות כי לממשלה הסינית יש גישה לנתונים של החברה, על אף שהיא פרטית. הוא אמר: "אין שום הוכחה לכך שהממשלה הסינית מקבלת גישה. הם מעולם לא שאלו אותנו, ומעולם לא סיפקנו להם. ולא ראיתי שום עדות לטענות שלכם".

יו"ר הוועדה, קתי מקמוריס רוג'רס (וושינגטון), אמרה: "אנחנו לא סומכים על טיקטוק שהיא אי פעם תאמץ את הערכים האמריקאים… החברה בחרה שוב ושוב בדרך של שליטה, יותר מעקב ועוד מניפולציות. צריך לאסור את הפלטפורמה שלך".

צ'ו אמר בתגובה כי הוא לוקח "מאוד מאוד ברצינות" את החששות של ממשלת ארה"ב, והוא מחויב לשמור על תוכן הפלטפורמה "חופשי מכל מניפולציה של כל ממשלה".

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE