הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מתי נדלקת נורת אזהרה ואיך מטפלים? כל מה שכדאי לדעת על נחירות
הן עלולות להפריע לתפקוד היומי ולעתים גם יכולות להיות מסוכנות. מדוע אנו נוחרים? מי נוטה לנחור יותר? איזו תנוחת שינה הכי משפיעה בנושא? ולסיום - הדרכים שיעזרו להיפטר מהמטרד

מעבר לפגיעה בחיי הזוגיות עמה מתמודדים זוגות רבים, נחירה עשויה להעיד גם על שינה לקויה המשפיעה על התפקוד היומי ופוגעת באיכות החיים. סקר אמריקאי שבדק את הנושא מצא כי גברים נוחרים בערך פי שניים מנשים. הסיבה לכך היא המבנה האנטומי של דרכי הנשימה, השונה בין גבר לאישה. בנוסף, גם עודף משקל שכיח יותר אצל גברים, מה שגורם להם גם ליותר נטייה לפתח השמנה באזור הצוואר ולצבור שם רקמת שומן התורמת לתופעת הניחרה.מה הסיבות האפשריות?

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הגיל הוא בהחלט גורם שעשוי לעודד את התופעה הניכרת יותר אצל בני 50 ומעלה. מעבר לכך, ישנם גורמים נוספים כמו: עישון, המבנה האנטומי של האף, צריכה מוגברת של אלכוהול, היצרות מולדת של דרכי האוויר העליונות, הגדלת רקמות השקדים וגם תורשה. 

גם להורמונים יש ככל הנראה תפקיד בגרימת נחרנות. מחקרים הראו שלנשים הסובלות מתסמונת דום נשימה המלווה בנחירה בשינה, יש רמות גבוהות של טסטוסטרון בגופן. מנגד, מחקרים אחרים הראו שהורמונים נשיים כמו פרוגסטרון דווקא מפחיתים את הסיכוי לסבול מהתופעה. 

האם תנוחת השינה יכולה להשפיע על נחירות?

שינה על הגב היא הסיבה העיקרית לנחירות, כאשר שינוי תנוחה בהחלט יכול להקטין את עוצמת הנחירות, אך לא להעלים את התופעה לגמרי.

מתי נחירה מעידה על בעיה בריאותית?

לעיתים נחירות יכולות להוות סמן לקיומה של בעיית שינה, לרבות תסמונת דום נשימה בשינה - מה שעלול בהחלט להוות סיכון לאדם הסובל מהתסמונת. ההמלצה היא לפנות לבדיקה רפואית ראשונית אצל רופא המתמחה באא"ג, או לרופא ריאות העוסק בתחום.

האם יש דרך למנוע או לטפל בנחירות?

ירידה במשקל, הימנעות משתיית אלכוהול לפני השינה, הימנעות משינה על הגב – כל אלה יכולים לסייע בהפחתת נחירות. לסיכום, אל תתנו לנחירות לפגוע לכם באיכות השינה והחיים, וודאי לא באיכות הקשר הזוגי, פנו לרופא המשפחה לקבלת טיפול. 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE