הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דובאי החדשה? בשורה אדירה לתוניסאים וללובים: "6 טריליון חביות נפט וגז נמצאו באדמת המדינות"
האם צמד המדינות העניות בדרך למהפך כלכלי דוגמת איחוד האמירויות או בחריין?! הממצא הגיאולוגי העדכני מעיד שהסיכוי לכך מציאותי ביותר

המכון הגיאולוגי של ארה"ב (USGS) הכריז על גילוי שני אגני נפט וגז עצומים המשתרעים על פני שטחים אדירים בין לוב לתוניסיה אשר עשויים לשנות את מפת האנרגיה העולמית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


האגן הראשון משתרע לאורך החוף המזרחי של תוניסיה כאשר חלק קטן יותר ממנו ממוקם על קו החוף, בעוד היתרה נמצאת מעט הרחק מן המים. 

אגן זה משתרע מחופי העיר ביזרטה ומפרץ תוניס, ועד לעיר מיסרטה. שדה אדיר ממידים שני התגלה במפרץ סידרה של לוב אל מול חופי סירטה, כך על פי דו"ח ה-USGS.

בהערכתה הראשונה, הסוכנות הממשלתית האמריקאית מסרה כי הממצאים החדשים במדינות הצפון אפריקאיות מכילים בסך הכל 4 טריליון חביות נפט ו-385 מיליארד רגל מעוקב של גז טבעי, שהם שווי ערך ל-1.47 טריליון חביות של גז נוזלי.

על פי הערכות ראשוניות, עתודות הנפט והגז של לוב עשויות להכפיל את עצמן כתוצאה מהגילוי, בעוד תוניסיה שעד עתה היתה ענייה במשאבי טבע, עשויה להפוך לפתע ליצרנית אנרגיה צפון אפריקאית משמעותית.

בשנת 2021, לוב הייתה יצרנית הנפט הגולמי השביעית בגודלה ב-OPEC והשלישית בגודלה באפריקה, אחרי ניגריה ואלג'יריה, כך על פי מינהל המידע האמריקאי לאנרגיה (EIA).

טריפולי מחזיקה ב-3% מעתודות הנפט המוכחות בעולם וב-39% מהעתודות המוכחות של יבשת אפריקה.

בינתיים, ה-EIA מעריך שהתצורות של תוניסיה מחזיקות ב-23 טריליון רגל מעוקב של עתודות גז פצלי מוכחות ו-1.5 מיליארד חביות משאבי נפט - נתונים שעתידים להשתנות מהקצה לקצה ולהעשיר את הקופה של תוניס.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE