הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
יהודי ארה"ב על הכוונת: כמות התקריות האנטישמיות - הגבוהה ביותר מאז 1979
דוח הליגה נגד השמצה חושף כי בשנה שעברה דווח על קרוב ל-3,700 תקריות על רקע אנטישמי, המספר הגבוה ביותר מאז שהחלו לעקוב אחר הנתון וזינוק של קרוב לארבעים אחוזים בהשוואה לשנה שעברה. זוהי גם הפעם השלישית בחמש שנים שבה נקבע שיא חדש

כמות התקריות האנטישמיות ברחבי ארצות הברית זיקנה במהלך שנה שעברה ב-36% והגיעה לרמה הגבוהה ביותר מזה לפחות 43 שנים, כך על פי דוח חדש שפורסם בשבוע שעבר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

לפי הדוח, שחובר ופורסם ע"י הליגה נגד השמצה (ADL), במהלך שנה שעברה דווח על 3,697 תקריות אנטישמיות ב-50 מדינות ארצות הברית (כמו גם וושינגטון די. סי.). לשם השוואה, בשנה שעברה דווח על 2,717 אירועים על רקע אנטישמי, לרבות תקיפה, הטרדה והשחתה.

לפי ה-ADL, מדובר בכמות התקריות האנטישמיות הגדולה ביותר מאז שהארגון החל לעקוב אחר הנתון בשנת 1979. כמו כן, זוהי הפעם השלישית בחמש השנים האחרונות שבה נתון זה מזנק לשיא חדש.

 

 

"אנחנו מאוד מוטרדים מהזינוק הדרמטי בתקריות אנטישמיות, ואנחנו מסרבים לקבל זאת", מסר ג'ונתן גרינבלאט, יו"ר ה-ADL, "הנתונים מאששים את מה שחברי הקהילה היהודית ברחבי המדינה חשים וחווים. בין אם מדובר בעליונות לבנה או אנטי-ציונים, האיומים כנגד הקהילה היהודית אמיתיים. הגיעה העת לשים סוף לשנאה זו".

 

אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

ב-ADL מסווגים את התקריות במספר קטגוריות, ומהדוח עולה כי כלל הקטגוריות רשמו זינוק: עלייה של 29% במה שמכונה "הטרדה על רקע אנטישמי", עלייה של 51% בוונדליזם אנטישמי (למשל, השחתה של בית כנסת או ציור של צלב קרס) ואף נרשמה עלייה של 26% בתקיפות פיזיות על רקע אנטישמי.

עוד עולה מהדוח כי חברי הקהילה החרדית בארצות הברית מהווים 53% מכלל הקורבנות בתקריות האנטישמיות. בנוסף, עלייה של 69% נרשמה במספר התקיפות הפיזיות כנגד חרדים, ומספר האיומים כנגד מוסדות יהודים (למשל, אדם שמתקשר לבית כנסת או מרכז קהילתי יהודי ומודיע על הימצאות של פצצה) עלה מ-8 ב-2021 ל-91 בשנה שעברה.

שלא במפתיע, בתי כנסת ברחבי ארצות הברית הם המטרה השכיחה ביותר של פשעי שנאה, ומהווים קצת יותר מ-50% מכלל התקריות שבהן מעורבים מוסדות יהודיים. 494 אירועים דווחו בגנים ובתי הספר (כיתות א' עד י"ב) כאשר 219 תקריות דווחו בקמפוסים של אוניברסיטאות.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE