הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
זוג מפלורידה נחטף בהאיטי - ומוחזק תמורת כופר של 200,000 דולר
השניים, הורים לילד שיחגוג מחר יום הולדת שנתיים, הגיעו למדינה הנמצאת במשבר עמוק כדי לבקר קרובים ולהשתתף בחגיגה קהילתית. תוך שעה מהנחיתה, הם כבר נחטפו

זוג מפלורידה שהגיע לבקר במדינת האיטי, נחטף כמעט שעה לאחר שנחתו כאשר החוטפים שלהם דורשים כופר על סך 200,000 דולר על מנת שהם ישתחררו בשלום.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

אביגיל וז'אן דיקנס טוסן בני ה-33, להם יש ילד כמעט בן שנתיים, הגיעו להאיטי ב-18 במרץ כדי לבקר קרובי משפחה ולהשתתף בפסטיבל קהילתי. בזמן שנסעו משדה התעופה לעיר הסמוכה ליאוגן, כנופיה מקומית עצרה את האוטובוס בפורט-או-פרינס ודרשה מכל האמריקאים לרדת מההסעה. 

חבר משפחה שפגש את בני הזוג בנמל התעופה כדי ללוות אותם, נחטף גם הוא. 

את הפרטים הללו מסרה המשפחה, שטענה כי הזהירה את בני הזוג מלהגיע למדינה אשר מתמודדת עם משברים פוליטיים וזינוק בפשיעה. "היינו מודאגים מאוד כשהם אמרו לנו שהם נוסעים, ואמרנו להם שלא ללכת, אבל הם רצו בכך", סיפרה אחותו של ז'אן-דיקנס.

החוטפים ביקשו תחילה כופר של 6,000 דולר, אך מהר מאוד הגדילו את הסכום ל-200,000 דולר. "אין לנו סכום כסף כזה", אמרה האחיינית כריסטי דסורמס. 

הזוג נסע ללא הבן שלהם, אותו השאירו תחת השגחת המשפחה. אך הם כבר היו אמורים לחזור לפלורידה, ובינתיים נראה שהם יחמיצו את יום הולדתו השני של היקר להם מכל, שיחול ב-28 במרץ.

 

 

המשפחה מנסה להפעיל לחץ על ממשלת ארצות הברית, בין היתר על ידי הקמת עצומה דיגיטלית שכבר אספה אלפי חתימות, שקוראת לשחרור הזוג. 

מחלקת המדינה האמריקאית מסרה הצהרה, אם כי לא התייחסה ישירות למקרה: "כאשר אזרח אמריקאי נעדר, אנחנו עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם הרשויות המקומיות כשהן מבצעות את מאמצי החיפוש שלהן, ואנו חולקים מידע עם המשפחות ככל שאנחנו יכולים". 

יש לציין כי ממשלת ארה"ב פרסמה מזמן אזהרת נסיעה להאיטי, "בשל חטיפה, פשע ותסיסה אזרחית". בשנת 2022 מקרי החטיפה בהאיטי זינקו ואף הוכפלו, כאשר אז דווחו על 1,200 מקרים כאלה. 

 

 

30% לא
70% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE